  • Data: 2008-11-21 13:30:28
    Temat: Re: "likwidacja: firmy os.fizycznej - aświadectwo
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 21 Nov 2008 14:23:32 +0100, lukeskyobi napisał(a):

    > Problem polega na tym, że dyscyplinarki ani żadnego innego wypowiedzenia
    > nie otrzymałem.

    Jak się pewnie domyślasz to, że pracownik nie otrzymał dyscyplinarki, nie
    jest przeciwwskazaniem, aby było ono skuteczne. Może leżeć na poczcie
    (awizo).

    > Informację o tym, że firma jest wykreślona - nie mam - jednak odnoszę
    > się do treści świadectwa - likwidacja.

    Likwidacja stanowiska pracy czy likwidacja pracodawcy?
    Tak czy inaczej coś jest dziwne, bo w przypadku wskazanego przepisu nie
    ma likwidacji stanowiska pracy (tj. przy okazji pracodawca może sobie je
    zlikwidować, ale z punktu widzenia zastosowania rozwiązania bez
    wypowiedzenia nie ma to znaczenia).

    > Tylko czy likwidacja czyli wykreślenie z rejestru dział.gosp. to jest
    > równoznaczne z tym, że ja mam otrzymać świadectwo bez żadnego
    > wypowiedzenia ?

    Nie.
    Ale to są dywagacje troszkę przedwczesne, ponieważ pisałeś o likwidacji
    stanowiska pracy oraz likwidacji pracodawcy równocześnie.

    > Czy ustawa o zwolnieniach grupowych art 10 nie wchodzi tu w gre ?

    Wchodziłaby w obu przypadkach, chyba że jest to dyscyplinarka.
    Acz od niej też możesz się, rzecz jasna, odwołać do sądu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl