    From: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja OEM a używany komputer
    Date: Wed, 17 Dec 2003 08:26:42 +0100

    Użytkownik wrote:
    > to chyba jakis zart jest?
    > chcesz po wiedziec, ze dla wlasnego bezpieczenstwa powinienem przez,
    > dajmy na to, 10 lub 20 lat trzymac dowod zakupu ms i myszki w sejfie,
    > zeby bron boze nikt mi komputera nie zabral? wybacz, ale rozbawilem
    > sie do lez

    dokładnie tak samo sensowne, jak trzymanie 10 czy 20 lat oryginalnego
    pudełka z nalepką i oryginalnym nośnikiem.

    > a co w przypadku, gdy dostane od sprzedawcy nie fakture tylko paragon
    > z kasy fiskalnej (bo chodzi o dowod zakupu, a nie fakture) ktory z
    > racji swych wlasciwosci (zdaje sie papier cos w rodzaju
    > fotograficznego) jest po ok roku od zakupu po prostu nie do
    > odczytania (wydruk na nim po prostu z nika - wiem z doswiadczenia)
    > wtedy mam juz nielegalne oprogramowanie?

    powiem inaczej, ciekawe o co zapyta sąd w trakcie rozprawy? Moim zdaniem o
    dowód tego, że oprogramowanie zakupiłeś i to jest podstawa stwierdzenia
    legalności. Jak udowodnisz, że kupiłeś, to ci może m$ skoczyć nawet jak nie
    masz pudełek, nalepek itd. Poza tym m$ zasady nt. nalepek zmienia mniej
    więcej co 15 dni, więc ja za bardzo w zapewnienia z faqa wierzył nie będę,
    tym bardziej, że nie są one w żaden sposób wiążące. Jeśzcze raz, ja w sądzie
    bym się bronił fakturą a nie nalepką czy cd.
    Tak samo jak w przypadku kradzieży faktur, pudełek czy nalepek, kupiłeś
    licencję do używania a nie nalepkę. Kradziesz nalepki nie zabiera Ci prawa
    do użytkowania. Wg Ciebie zabiera. W przypadku zniszczenia, zaginięcia
    oryginalnej faktury możesz starać się o duplikat. Co do wyblakniętych
    paragonów, to już Twój problem jak zabezpieczysz siebie przez ew. kontrolą.
    Jeśli byłeś na tyle beztroski i nie masz faktury, to Twój problem.
    P.