  • Data: 2004-10-20 16:54:12
    Temat: Re: legitymowanie obywateli
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cl54u7$65s$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie za ostro, Robercie? ;-)

    Z mojego doświadczenia, ze tacy pedagodzy od siedmiu boleści, to z reguły
    pieniacze pierwszej wody. Nie cierpię pieniaczy. Rozumiem ludzi, którzy dążą
    do normalności.

    > Z komentarza do upn pod red. Krukowskiego:
    >
    > Zakres okoliczności świadczących o demoralizacji nieletniego określony
    jest
    > w § 1 art. 4 jedynie przykładowo. (&#8230;)
    >
    > Przez &#8222;naruszenie zasad współżycia społecznego&#8221;
    (&#8230;)rozumieć należy wszelkie
> [...]
    okoliczności(&#8230;)
    > samodzielnych działań profilaktycznych bądź bezpośrednio zmierzających do
    > przerwania zachowań świadczących o demoralizacji nieletniego. Dla
    przykładu:
    > chodzić tu może o zwrócenie nieletniemu uwagi na niewłaściwość danego
    > zachowania, przeszkodzenie w dokonaniu czynu zabronionego, odebranie
    > narzędzi mających służyć dokonaniu czynu zabronionego(&#8230;), obrona
    innej osoby
    > będącej przedmiotem zamachu bezprawnego(&#8230;), przeszkodzenie sprawcy

    A gdzie tu pisze o legitymownaiu?

    > A ja go zatrzymam. I co mi zrobisz? ;-)
    >
    > A poważnie - bezwzględna ochrona wolności nieletniego ulegającego
    > demoralizacji byłaby sprzeczna z zasadami współżycia społecznego i ze
    > zdrowym rozsądkiem. Delikwent narusza prawo karne, stosuję dozwoloną
    > samopomoc.

    demoralizacja, a naruszenie prawa karnego to są dwie co kolwiek odrębne
    działy. Nieletni może jadąc na rowerze kogoś potrącić. popełni czyn
    zabroniony, ale z demoralizacją to raczej związku nie ma. Odwrotnie:
    nieletni pije piwo nad rzeką. O demoralizacji świadczyć to może, ale
    przestępstwem nie jest. Tak więc tych pojęć w żadnym wypadku zamiennie
    używać nie można.

    Jeśli nielat popełni przestępstwo, to oczywiście możesz go ująć na gorącym
    uczynku albo w pościgu. Ale nadal legitymować Ci nie wolno.