  • Data: 2004-10-21 20:34:18
    Temat: Re: legitymowanie obywateli
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cl95ag$10r$1@inews.gazeta.pl...

    > To, co piszesz, piszesz po przeczytaniu komentarza do upn, czy to takie
    > swobodne przemyślenia?

    Komentarz, to nie prawo - po pierwsze. Po drugie przywołana przez Ciebie
    Ustawa definiuje demoralizację jako "w szczególności naruszanie zasad
    współżycia społecznego, popełnienie czynu zabronionego, systematyczne
    uchylanie się od obowiązku szkolnego lub kształcenia zawodowego, używanie
    alkoholu lub innych środków w celu wprowadzenia się w stan odurzenia,
    uprawianie nierządu, włóczęgostwo, udział w grupach przestępczych". No ja tu
    zapalenia papierosa nie widzę. Chyba, ze podciągniesz to pod "wprowadzenia
    się w stan odurzenia", ale to moim zdaniem przegięcie.

    Nie mogę odpowiadać za to, jak u Ciebie Policja interpretuje ten przepis,
    ale za bardzo możliwości uznania za demoralizację palenia papierosa nie
    widzę. Zresztą wobec faktu, że niemal cała populacja pewnie choć raz
    papierosa za[paliła w życiu, to wychodziło by wg Twoich interpretacji, że
    całe społeczeństwo jest zdemoralizowane.