  • Data: 2009-05-06 02:45:29
    Temat: Re: legalność przepuszczania klientów sieci przez smtp-gated
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    K pisze:

    > dziś zadzwonił do mnie oburzony klient który wykrył spisek,
    > transparentnego skanowania jego poczty pod kątem spamu/wirusów. twierdzi
    > że jest to _nielegalne_. czy jest paragraf za lub przeciw takiemu
    > działaniu (z mojej strony) ?

    Na upartego 267KK ( Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego
    nie przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do
    przewodu służącego do przekazywania....) w sumie uzyskujesz informację,
    czy w załączniku jest jakiś wirus.

    Pamiętaj też, że ktoś może wirusa przesyłać celowo - np. zajmuje się
    zawodowo zwalczaniem wirusów i wysyła próbkę do kolegi po fachu.

    > na naszej stronie w dziale czesto zadawane pytania, od x czasu widnieje
    > informacja:
    >
    > "Pytanie: Podczas wysyłania poczty z programu Outlook / Bat /
    > Thunderbird, otrzymuje komunikat: "Dostęp do SMTP automatycznie
    > zablokowany na 30 minut. Zobacz czym jest SPAM i dlaczego Twój komputer
    > go rozsyła" O co chodzi, przecież ja nic nie wysyłam ?

    A to już może zahaczać o 268aKK (Kto, nie będąc do tego uprawnionym,
    niszczy, uszkadza, usuwa, zmienia lub utrudnia dostęp do danych
    informatycznych albo w istotnym stopniu zakłóca lub uniemożliwia
    automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywa nie takich
    danych...).

    Klient zapłacił za dostęp be żadnych blokad czy ingerencji. Jeśli klient
    czymś śmieci, to jest to zasadniczo jego problem, póki nie zacznie
    faktycznie zakłócać pracy całej reszty.

    [ciach]

    > Jednocześnie pragniemy poinformować, że cały proces odbywa się
    > automatycznie i nie ma to wpływu na treść wysyłanych maili. Tak więc
    > warto zaopatrzyć się w program antywirusowy (najlepiej inny niż Norton
    > :) oraz dbać o aktualizacje systemu Windows."

    Koniecznie? A jak ktoś ma Linuxa, to też musi Windows aktualizować? ;->