  • Data: 2009-05-09 11:22:05
    Temat: Re: legalność przepuszczania klientów sieci przez smtp-gated
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 May 2009, a...@g...pl wrote:

    > - czy moge dodac zapis ze w przypadku braku zgody na powyzsze klient wyraza
    > zgode na odciecie go od sieci w przypadku powiecia informacji /np email
    > abause lub info z baz sapmu ze rozsyla/ do czasu odwirusowania swojego
    > komputera/sieci?

    Zauważyłeś burzę o "prawo do odcinania od inetu" w .ue (już nie pamietam,
    czy parlamencie czy którejś Komisji)?

    Bo ja nie wiem czy uchwalili ;)

    > co w przypadku gdy ta przerwa bedzie np 1 miesiac - czy mam prawo mu naliczyc
    > abonament wiedzac ze z jego przyczyny nie ma netu /lub dostepu do okreslonych
    > portow/?

    W żadnym wypadku.
    Nie tylko nie korzystał, ale również nie świadczyłeś "gotowości"
    (próbował a nie działało).

    Osobna sprawa, to czy klient wyrazi zgodę (w umowie) na zapłacenie kary
    umownej (a że przypadkiem np. w tej samej wysokości, to inna sprawa) :D

    Ale na mój gust rozliczenia trochę skomplikuje - trzeba będzie sprawdzić
    jak będzie z VATem od tej kary.
    No chyba że klient zapłaci za "powstrzymywanie się od wysyłania
    w internet" ;) (dobrowolne "powstrzymywanie się" jest opodatkowane).

    pzdr, Gotfryd