  • Data: 2009-05-09 21:17:48
    Temat: Re: legalność przepuszczania klientów sieci przez smtp-gated
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 9 May 2009, a...@g...pl wrote:

    > posrednio jego dzialania wplywaja na innych np poprzez blokowanie calej klasy
    > ip danego isp przez inne serwery pocztowe poniewaz 1 z adresow sle spam
    > notorycznie - bardziej chodzi o to.
    > pomijajac prace nad ustawa /gdzie bardziej chodzi chyba o p2p niz spam/
    > zastanawiam sie jak prawnie umotywowac delikwentowi ze go wylaczam.

    Umową.
    Sądzę że zapiski j.w. *mogą* byc podstawą do nieprzyczepienia (!)
    się UoKiKów itepe.
    Znaczy "uzasadnione" i już.
    Ale prędzej bym obstawiał "reakcję" niż prewencję (czyli czytanie
    czyichś maili, co już Ci wytknięto :))

> [...]
    > dostaje zgloszenie od wielu osob i innych isp ze jeden z moich adresow
    > zaspamowal np reklamami czy uzywajac slow obrazliwych czy co tam jeszcze -
    > grupe pl.soc.prawo , mam przeslane od isp zgloszenia i kopie wiadomosci i
    > teraz moge:
    > 1/zwrocic jemu uwage i pogrozic palcem - wskazac regulamin
    > zakladam ze klient dalej robi to samo więc co dalej?
    > w drugim przypadku dostaje takie info o rozsylaniu emaili
    > - zakladam ze robi to nieswiadomie /wirus/ i go informuje o tym - raz, drugi
    > ....dziesiaty a klient dalej to samo - i co dalej?

    Szlaban wg. umowy?
    Ale "po".
    Z karą umowną, za *konkretne* złamanie regulaminu, IMVHO.

    pzdr, Gotfryd