  • Data: 2006-02-11 01:35:00
    Temat: Re: kupno samochodu - oszustwo - pomocy:/
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 20:10:53 +0100, Marita napisał(a):

    > Pytanie: co zrobic? pozwac? ile to by sie ciagnelo?

    Poprzedni post nie do końca mi się udał =)

    Tak więc spróbuję jeszcze raz.

    Trzeba skonfrontować ten samochód z opisem w ogłoszeniu (jeśli np. w
    ogłoszeniu było bezwypadkowy, stan idealny, itp). Ale piszesz także, że był
    wymieniany silnik, skrzynia biegów i inne części. Można więc IMHO uznać, że
    ten samochód to tzw. "składak". Jeśli w ogłoszeniu nie było o tym mowy, to
    także z tego powodu można domagać się unieważnienia umowy "po dobroci".

    Jeśli sprzedawca w ogóle nie informował was o takich "kwiatkach", i będzie
    bardzo oponował przed oddaniem pieniędzy, to wg mnie ma tu zastosowanie:

    > Kodeks karny
    >
    > Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    > osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    > wprowadzenia jej w błąd (...) podlega karze pozbawienia wolności od 6
    > miesięcy do lat 8.

    Trzeba będzie więc złożyć zawiadomienie o przestępstwie.
    A za poprzedni post przepraszam :>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl