eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupione urządzenie.. reklamacja? › Re: kupione urządzenie.. reklamacja?
  • Data: 2009-01-03 14:20:57
    Temat: Re: kupione urządzenie.. reklamacja?
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    PlaMa pisze:
    > W dniu 2009-01-03 02:49, Juzek Kocimientka pisze:
    >
    >>> jeżeli wada istnieje lub nie wyrobią się w 14 dni
    >> A skąd te 14 dni? W ciągu 14 dni mają odpowiedzieć (w sensie
    >> niezwłocznie bo terminu jako takiego nie ma). Czas naprawy nie może być
    >> uciążliwy i znowu nie jest określony. Przyjmuje się... miesiąc???
    >
    > Skąd ten miesiąc? Jeżeli żądam wymiany na nowy a sprzedawca ma nowy na
    > stanie to czemu mam czekać w ogóle? Tak samo z pieniędzmi? Jaki ma być
    > powód by zwlekać ze zwrotem moich pieniędzy?

    Nie ma terminów w ustawie. Jest niezwłocznie i zbytnia uciążliwość :)
    Nie chodzi o to czy jest powód żeby zwlekać tylko czy jest instrument
    prawny który pozwala ZMUSIĆ sprzedawcę do wymiany towaru lub zwrotu
    pieniędzy. Z tego co wiem nie ma takiego, który z dużym
    prawdopodobieństwem sukcesu pozwoliłby ci wygrać w sądzie. Oczywiście
    nie jestem prawnikiem a moja "praktyka" dotyczy Carrefoura.

    >> Generalnie jeśli zakupu dokonała osoba fizyczna - reklamować z tytułu
    >> rękojmi (jeśli od zakupu nie upłynęło 6 miesięcy). Na piśmie z
    >> bewzględnym sprecyzowaniem żądań.
    >
    > Czemu? Co da Ci więcej rękojmia niż niezgodność i czy przypadkiem
    > niezgodność nie wyklucza rękojmi dla klientów "fizycznych"?

    Mój błąd. Jeśli pisałem rękojmia miałem na myśli niezgodność. Sorki.

    >> Mnie zrobili w Carrefourze i przyjęli
    >> mi na niezgodność na ichnim formularzu gdzie nie ma miejsca na żądania.
    > > Mojego pisma nie chcieli przyjąć
    >
    > Ja zawsze żądam dopisania gdziekolwiek podstawy prawnej, ale też mnie
    > wkurza, że nie chcą przyjąć reklamacji (zgodnej z wymogami) na moim
    > piśmie. Zastanawiam się czy IH nie zainteresowała by się tym :/

    No właśnie. Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi? Przychodzisz
    ze świadkiem i na miejscu spisujecie oświadczenie, że: a) X nie chciał
    przyjąć pisma, b) X nie chciał się podpisać, c) X nie chciał się
    przedstawić. Nie wiem jaką to ma moc prawną ale potrafi działać cuda :D

    >
    >> Jak nie odpowiedzą niezwłocznie to
    >> znaczy, że uznali żądania.
    >
    > ?

    Jeśli w piśmie napisałeś, że mają ci zwrócić kasę a oni niezwłocznie
    (przyjmuje się 14 dni) nie odpisali ci, że zamiast tego wymienią lub
    naprawią to uznali twoje żądanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1