eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupiłem telewizor... › Re: kupiłem telewizor...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.silweb.
    pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Tiber" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupiłem telewizor...
    Date: Fri, 7 Sep 2007 05:02:50 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <fbqf0q$17a$1@news.onet.pl>
    References: <fbp2jt$mes$1@inews.gazeta.pl> <fbp7fv$la4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <fbp7sm$f3t$1@inews.gazeta.pl> <fbp8di$je3$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fbpa24$o10$1@inews.gazeta.pl> <fbpand$qkr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <46e04084$1@news.home.net.pl> <fbpo12$q1i$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: fiv251.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1189134170 1258 83.13.229.251 (7 Sep 2007 03:02:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Sep 2007 03:02:50 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1123
    X-Sender: IMM2Hi3owPKKH8b9UaaDFo1rKBEd1FCG
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1123
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:485089
    [ ukryj nagłówki ]

    In news:fbpo12$q1i$1@news.onet.pl,
    MAc <m...@t...poczta.onet.pl> typed:

    > cdorzuciłem go sobie do koszyka - można to zrobić bez rejestracji - i
    > (może ślepy jestem) - gdzie tam się wybiera kolor?

    Ciekawość mnie zmogła i jednak się zarejestrowałem, aby jakaś opcja
    dostępna tylko dla wtaje^^^zarejestrowanych klientów mnie nie omineła
    przypadkiem. Ja też nie widzę żadnej adnotacji mówiącej o tym, że jeżeli
    omiany jest telewizor srebrny, a obrazku jest telewizor srebrny, ale do
    wyboru jest telewizor srebrny i telewizor czarny, to trzeba w polu
    "Uwagi do zamówienia" wpisać, że chcemy nie brać tego co gały widziały.
    W regulaminie jest uwaga, aby przy odbiorze towaru należy sprawdzić czy
    jest zgodny z zamówieniem, no ale w tej sytuacji, jak mniemam,
    sprzedawca nie uznałby reklamacji.

    Natomiast mam pytanie, już tak na marginesie sprawy: czy sprzedawca może
    w oświadczyć, że towaru po zakupie w ciągu 10 pierwszych dni nie można w
    ogóle używać jeśli chce się skorzystać z prawa do zwrotu? Mają takie
    zastrzeżenie (tak mi się wydaje) w regulaminie sklepu:

    "Zgodnie z ustawą (...) klient może zrezygnować z towaru kupionego w
    naszym Sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania
    przesyłki. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar jest sprawny, nie
    był używany, pozostaje w oryginalnym opakowaniu." Po pobieżnym
    przejrzeniu tekstu ustawy jestem zdania, że mam prawo normalnie
    korzystać z zakupionego towaru (Art. 7 ust. 3).

    Hipotetyczna sytuacja: kupiłem jakieś LCD. Matryca ma jeden czy dwa
    bad/hot/subpiksele, które w zasadzie nie umniejszają jego
    funkcjonalności, ale w****ją mnie nieziemsko. O ile wiem takie
    "drobiazgi" nie są podstawą do oficjalnej reklamacji (jakaś tam norma
    ISO), ale gdybym oglądał kupowany ekran w sklepie, to mógłbym dostrzec
    ten mankament i poprosić o pokazanie innego egzemplarza. A tu mi sklep
    powie, że opakowanie rozdarte, druciki pogięte, folia zerwana i ryba.

    --
    tbr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1