  • Data: 2012-03-19 22:02:28
    Temat: Re: który kierowca winny ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Mar 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    [...było o dzieciach pod kołami...]

    > Nie tyle co innego, co DOPRECYZOWALI DOKŁADNIEJ.

    1. pytanie było nie do Ciebie, bo "w druga stronę"
    2. w tym co zacytowałes *jest* doprecyzowanie, ale dotyczy *wyłacznie*
    "bezpieczeństwa ruchu" (a rozjechanie osoby pod samochodem nie dotyczy
    stanu w którym samochod jest już "w ruchu w rozumieniu PoRD", bo (jest)
    przed właczeniem sie do ruchu, prawda?)", dalej wymieniono "za pojazdem",
    na jakies skromne 100% celem uswiadomienia kierujacemu że nikogo
    nie obchodzi tłumaczenie "ale przecież do tyłu nie widzę", ale lista
    tych zdarzeń *nie* obejmuje osoby pod podwoziem
    3. wyraznie jest "w szczególnosci", co powoduje że doprecyzowanie
    ma *relatywnie* mała wagę prawna, wyklucza jedynie dyskusję nad
    zdarzeniami wprost wymienionymi jako "oczywiscie łamiacymi nakazana
    ostrożnosc" (ale j.w., o nich nie ma mowy)

    Skoro bardzo chcesz, to ponawiam: czym się *różni* ten przepis
    dla przypadku, kiedy dziecko wlazło między koła, dosłownie między
    przednie prawe i tylne prawe koło?

    > W przypadku nie-cofania zostawiono szczególną ostrożność, bez sprecyzowania
    > na czym ona polega. Wg mnie również na upewnieniu się czy na drodze pojazdu
    > nie znajduje się żadna przeszkoda, natomiast wg kolegi Wulkanicznego nie.

    No to też jego pytałem, czego się wcinasz ;>
    (zauważ: jak na razie nie zabrałem głosu w sprawie *odpowiedzialnosci*,
    ale wyłacznie w sprawie *różnicy odpowiedzialnosci*, bo przyznam że
    nie widzę).

    pzdr, Gotfryd