eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokto płaci za wysyłkę sprzętu do reklamacji ?Re: kto płaci za wysyłkę sprzętu do reklamacji ?
  • Data: 2012-02-13 16:01:23
    Temat: Re: kto płaci za wysyłkę sprzętu do reklamacji ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 10 Feb 2012, ToMasz wrote:

    >> Załóżmy że nie (ani jedno, ani drugie, ani nie ma dopisków).
    >> Art.560 par.4
    >> Co przemawia przeciw?
    > możliwość doprowadzenia do ruiny handlu. Wyobraź sobie że kupujesz POLSKIEGO
    > laptopa BEZ gwarancji door to door i lecisz z nim do Australii. który sąd
    > zasądzi koszty przesyłki podczas przyjęcia reklamacji?

    Ja bym sprawdził, czy reklamacja z Australii podlega pod polskie prawo ;)

    > PS co nie powoduje ze nie można się domagać. Mnie pani rzecznik powiedziała
    > ze gwarancji nie muszę czytać jeśli korzystam z rękojmi i nie muszę do
    > kosiarki dwusuwowej dolewać oleju do paliwa. Nie nagrałem jej i nie
    > próbowałem jak długo kosiarka pociągnie na czystej benzynie.

    IMO tu sprawa jest prosta - pytaniem jest co jest w instrukcji obsługi.
    Bardzo rozsądne (z p. widzenia sprzedawcy) jest wyraźne oddzielenie
    instrukcji obsługi od gwarancji, aby było jasne, że instrukcja obejmuje
    wszelkie formy użytkowania, nie tylko "gwarantowane" :D
    Jeśli gwarancja jest *w* istrukcji, jako osobna kartka, osobno
    zatytułowana, to IMVHO nie ma problemu (z wykazaniem że instrukcja
    to instrukcja a nie część gwarancji), ale co Wysoki Sąd uzna to
    nie wiem.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1