    From: "burenezo" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto ma wine?rowerzysta vs. kierowca
    Date: Sat, 6 Sep 2003 21:33:07 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@pc7.zwnet.bmj.net.pl

    "Remi" <r...@w...pl> wrote in message
    news:bjdbnr$qec$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > ulica ----kierowca spojrzal w prawo potem lewo i ruszyl w prawo. w tym
    > momencie zobaczyl rowerzyste przed samochodem - chodnik w miare waski -
    > mozna powiedziec ze kierowca byl osloniety drzewem gdyz owe drzewo wyroslo
    4
    > metry od miejsca wypadku na srodku chodnika!!! jestem osoba postronna
    ktora
    > ciekawi jak zakonczy sie ta sprawa. Rowerzysta zostal przewieziony przez
    > kierujacego pojazdem do szpitala - i to wiem ze blad bo powinnien go
    > zostawic - wezwac karetke. okazalo sie ze rowerzysta mial zlamana noge.
    Jak
    > ustosunkuje sie prawo do jadacego po chodniku rowerzysty?i kto tak
    naprawde
    > ma tu wine?
    z tego co mówisz to kierowca samochodu zachował należytą staranność,
    rowerzysta zaś po
    pierwsze złamał przepisy przez to, że jechał chodnikiem, ponadto zasady
    zdrowego
    rozsądku przez to że wjechał znienacka pod koła.

    wioząc na pogotowie kierowca działał w swojej najlepszej wierze - nie sądzę
    by
    mu coś za to groziło

    burenezo