  • Data: 2003-09-07 14:54:46
    Temat: Re: kto ma wine?rowerzysta vs. kierowca
    Od: "tom" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 07 Sep 2003 11:25:24 +0200, Remi wrote:

    > hmmm z tego co slyszalem to sprawa jest kierowana do sadu poniewaz
    > obrazenia - leczenie - jest na tyle trudne ze bedzie to trwac powyzej 7dni
    > co podlega pod sad?
    rozumiem, że chodzi o postępowanie karne a nie cywilne tak?
    Jeżeli tak to IMHO sprawa wygląda następująco:
    1. Policja/prokurator wszczynają postępowanie jeżeli mają uzasadnione
    podejrzenie, że zostało popełnione przestępstwo - to jest podstawowa
    przesłanka. Sam fakt zaistnienia obrażeń dłużej niż 7 dni nie jest
    taką podstawą.
    2. Z tego co pamiętam 7 dni to termin który rozgranicza ściganie z urzędu
    od ścigania na wniosek (nie mam w tej chwili kodeksu). Sprawa może zostać
    skierowana na drogę sądową nawet jeżeli obrażenia trwały krócej niż 7 dni.

    Jeżeli rzeczywiście sprawa skońćzy się w sądzie karnym to nie dlatego
    , że obrażenia trwały dłużej niż 7 dni tylko dlatego, że policja nie
    podziela twojego zdania o braku winy kierowcy i jego prawidłowym
    zachowaniu się :(

    burenezo