    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [kronika2prl] Kratki i wpadki
    Date: Sun, 25 Jul 2010 14:26:15 +0200

    W dniu 2010-07-24 23:05, Krzysztof pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Mają. Ale w obliczu tego, że istnieją znacznie większe problemy, niż
    > Kratka Bronka, robią z siebie wyjątkowych idiotów.

    Bynajmniej. Natomiast argumentacja, że skoro istnieje większy problem,
    to można olać mniejsze, jest taka sobie. Naprawdę tego nie łapiesz?

    > Rozumiem zasady działania manipulacji. Jednak jestem zdania, podobnie
    > jak inni w tym wątku, że wielkość kratki przy nazwisku w żaden sposób
    > nie jest manipulacją ludźmi, ani inną socjotechniką, ponieważ uważam, że
    > ludzie nie kierują się w swoich wyborach tego typu pierdołami. Tak samo,
    > jak nie kierują się kolorem oczu, wzrostem, upodobaniem do imienia
    > kandydata czy też jego kolejnością na liście wyborczej.

    No to źle uważasz. O ile w przypadku wielkości kratki, która działa na
    podświadomość, trzeba by przeprowadzić badania, żeby orzec
    jednoznacznie, o tyle w przypadku wyboru wg wzrostu czy imienia myślę,
    że łatwo będzie znaleźć przykład kogoś, kto tak głosował.

    > Czyli co? Tylko ja i Ty wybieraliśmy świadomie?

    To zdanie nie jest negacją zdania ,,Wszyscy są tacy jak ja''.

    > Bo doprawdy nie wiem, skąd wziąłeś przekonanie, że jakiś tam motłoch
    > idzie na wybory strzelać na "chybił-trafił"?

    Nigdzie nie twierdziłem nic o żadnym motłochu.

    > Masz jakieś dane statystyczne mówiące o tym, że dany procent ludzi nie
    > wiedząc kogo wybrać, wybierało kogokolwiek? Bo ja uważam, że
    > niezdecydowani do końca ludzie kierują się bardziej logiczną zasadą -
    > zlewają wybory i zostają w domach. Tak jest bowiem najprościej.

    Owszem, ale niekoniecznie wszyscy. Czasami idą dla jaj, czasami
    towarzysko. Czasami, bo żona/mąż zmusza.

    > I poszli na wybory z nadzieją, że ich olśni w drodze do komisji wyborczej?

    Też, to jedna z opcji. Nieraz szedłem coś kupić np. będąc niezdecydowany
    co kupię. Ostatecznie kupiłem losowo.

    > Ale ja niestety nie przypuszczam, byś w tej akurat kwestii wykazywał
    > choć minimum rozsądku.

    Mam inne zdanie.

    > To Twoje pobożne życzenia czy jakieś twarde fakty?

    Niestety nie prowadziłem badań, więc to raczej na bazie doświadczenia
    życiowego.

    > Diżsss, to o czym Ty w końcu piszesz???

    Nie o tym, co ty widzisz. Ty widzisz brak myślenia, a ja pisałem
    wyłącznie o losowości.

    > To w końcu się zdecyduj, bo widzę, że nawet bez socjotechniki i
    > manipulacji sam za bardzo nie wiesz, o co Ci chodzi ;-)

    Wiem. Od początku chodzi mi o to, że część osób wybierze losowo, co nie
    czyni ich nie myślącymi (nie istnieją nie myślący ludzie), lemingami czy
    innymi xyz (nie chce mi się szukać jakich epitetów używałeś

    > Jeśli ubezwłasnowolnieni, to nie mają prawa wyborczego.
    > Jeśli nie, to znaczy, że choroba psychiczna nie ma wpływu na ich
    > poczytalność.

    Pomijając, że nieprawda, to i tak bez związku z omawianym tematem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek