  • Data: 2015-02-08 10:33:16
    Temat: Re: kradzież nieruchomosci?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-02-15 o 08:50, Liwiusz pisze:

    > Wg mnie do żadnej sprzedaży nie dochodzi - sprzedać nieruchomość można
    > tylko pisemnie i notarialnie, tzn. musi być tez podpis
    > sprzedawcy-posiadacza nieruchomości, którego tu brakuje (to, że
    > notariusz napisał, że jest, nie oznacza, że taki podpis wykerował).

    No właśnie ja mam podobny pogląd. Sfałszowano akt notarialny. Wiara w
    księgi wieczyste miąłby zastosowanie, gdyby od dewelopera w okresie, gdy
    jest wpisany jako właściciel ktoś to kupił. No to rozumiem, że kupił od
    właściciela, bo trudno, by weryfikował poprawność tego wpisu. Ale w
    wypadku tej pierwszej transakcji tu nie chodzi o wiarę w księgi, tylko
    to, że sfałszowano akt.

    Przede wszystkim należałoby o tym powiadomić sąd. Wpiszą w księgę, ze
    stan faktyczny jest najprawdopodobniej niezgodny, a to uchroni przed
    dalszym zbyciem. Potem zawiadomienie do prokuratury o sfałszowaniu aktu.
    Prokurator albo sprawcę wykryje, albo nie, ale będzie wówczas
    postanowienie o umorzeniu. W dalszej konsekwencji wniosek do sądu o
    usunięcie wpisu uczynionego na podstawie sfałszowanego aktu.

    Natomiast co do dewelopera, to ma roszczenie cywilne do notariusza
    ewentualnie, który jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej.