  • Data: 2015-02-08 10:36:32
    Temat: Re: kradzież nieruchomosci?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08 lut 2015 o 10:22, cef pisze:
    > Tak, masz rację. Ja się pomyliłem. On dochował należytej staranności.
    > Sprawdził to co musiał i to jest ryzyko jego działalności.
    > Źle potwierdził tożsamość czyli to on popełnił błąd.
    > Od czego jest obowiązkowe ubezpieczenie notariusza?

    Ubezpieczenia działa wówczas, gdy notariusz popełnia błąd. Nie robi
    tego, co powinien zrobić. W tej sytuacji o błędzie notariusza nie ma
    mowy. Sprawdził tożsamość, natomiast nie odpowiada za to czy TEN
    człowiek to rzeczywiście TEN (bo np. ma podrobione dokumenty). Jeżeli
    notariusz nie ma wątpliwości co do autentyczności dokumentów (bo są
    dobrze podrobione), to nic więcej zrobić nie może - musi przyjąć, że TEN
    to TEN. Bo z drugiej strony dlaczego miałby nie wierzyć w dowód osobisty?

    Tak samo lekarz odpowiada za przeprowadzenie zabiegu/operacji zgodnie z
    zasadami sztuki medycznej. O ile robi to prawidłowo, to nie ponosi
    odpowiedzialności za to czy pacjent przeżyje czy nie. Inaczej lekarze
    siedzieliby w więzieniach.

    Jeszcze raz: bierze odpowiedzialność za sprawdzenie tożsamości,
    natomiast nie odpowiada za tego typu sytuację jak opisana, bo nie ma
    innych możliwości weryfikacji tożsamości niż poprzez dowód.

    --
    .B:artek.