    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież nieruchomosci?
    Date: Sun, 08 Feb 2015 10:00:41 +0100

    W dniu 08 lut 2015 o 09:50, cef pisze:
    > No właśnie nie chce mi się szukać, ale dam sobie rękę uciąć,
    > że w przepisach stało, że wystarczy sprawdzić tożsamość wg dokumentu
    > obowiązującego prawem czy jakoś tak. Czyli wystarczy zajrzeć w dowód czy
    > paszport.

    Obowiązkiem notariusza jest sprawdzić tożsamość osoby. Przepisy ustawy
    Prawo o notariacie nie mówią jak. Normalnym sposobem potwierdzenia
    tożsamości w Polsce (i innych państwach) jest urzędowy dokument
    tożsamości czyli np. dowód osobisty. Na tym się trzeba opierać, bo
    inaczej byśmy powariowali i nic nie można by było normalnie załatwić. A
    że dowód można podrobić, to inna sprawa. Nie ma rozwiązań doskonałych. I
    tak sprawdza się ono w 99,99% sytuacji, a tego typu nadużycia stanowią
    margines.

    > No nie musi, ale skoro potwierdził tożsamość i się pomylił,
    > to jest przecież ubezpieczony od takich pomyłek.
    >
    > Bo wg mnie to notariusz jest winny.

    Byłby winny jakby nie zrobił czegoś, co do niego należało. A sprawdził
    tożsamość z dowodu, sprawdził nazwisko i PESEL właściciela wpisanego do
    KW i się zgadzało. Dokument nie wzbudził jego podejrzeń - nie wiemy jak
    dobrze był podrobiony. Co jeszcze miał zrobić? Powiedzieć, że nadal ma
    wątpliwości?

    Tak samo można by powiedzieć, że Policja jest winna każdego
    przestępstwa, bo powinna przestępców prewencyjnie pałować i wsadzać do
    więzienia przed popełnieniem przestępstwa.

    --
    .B:artek.