    From: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież komputerów
    Date: Tue, 03 Jun 2003 01:36:40 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale to jest zdarzenie mniej więcej przewidywalne.
    > Gdzieś tam protestowałem przeciwko loterii :) pt. "jak ci padnie
    > to masz pech".

    No tak, ale losowość 'kryteriów spełniania zakresu' ;) nie dotyczy
    jedynie działania sprzętu komputerowego. Np. wyrzucenia z uczelni
    często też się nie przewiduje. BTW, uważam to za większy pech
    niż popsucie się płyty głównej ;) a dodatkowe 'dobijanie' przez
    odbieranie prawa do użytku zakupionego programu powinno być w takim
    przypadku surowiej ocenione w kategoriach współżycia społecznego ;)

    > Szanse naprawy (o ile nie jest to jakiś *wyjątkowy*
    > przypadek typu pad stabilizatora 3,3V) można określić krótko:
    > wybij sobie z głowy, jeśli wartość naprawy ma być rozsądna.

    Zgadzam sie, lecz w przypadku przedwczesnego zakończenia studiów
    koszt uprawniającej do użytku programu edu 'naprawy' również
    bywa niemały, a jej skutek niepewny ;)

    > Jasne. Właśnie podkreślałem że nabywcą musi być wyjątkowo
    > zgodliwym człowiekiem, żeby za rozsądną cenę nabyć OEMa
    > dla którego użytkowania będzie miał w obudowie 2 płyty
    > główne: 1. działająca i 2. zepsutą (w charakterze "sztuki")
    > - bo AFAIR z dyskusji wynikło, że tam można, prawda ? ;)

    :)
    Ja tam mam tylko jedną płytę - jakimś cudem wciąż działającą.
    Ale zasiałeś Gotfrydzie pewien niepokój ową 'loterią' i przyznam się,
    że z pewną obawa spoglądam na mój wysłużony notebook. Tym bardziej,
    że chcąc używać dalej OEM-a musiałabym go potem [po nienaprawialnej awarii]
    chyba przykleić od spodu do nowego aby przynajmniej sprawiał wrażenie
    jego integralnego składnika ;))

    >+ Ja chyba też - pozostaje oczekiwać na wyrok ;)

    >:)
    > BTW: niewykluczone, że czynniki różniaste (w tym zastraszanie,
    > szacunki ekonomiczne [tzn: ew. proces plus ew. koszta przegranej
    > razy współczynnik szansy przegrania wyższe niż koszta
    > licencji lub ugody] itp) mogą powodować że będziemy
    > dłuuuuugo czekać...

    Jest to prawdopodobne, szczególnie przy tendencji spadkowej cen
    programów oraz rosnących kosztach przedłużających się procesów ;)

    > pozdrowienia, Gotfryd

    i ja pozdrawiam,
    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>