  • Data: 2007-04-19 08:45:01
    Temat: Re: kradzież forum
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.04.2007 Pawel <p...@g...pl> napisał/a:
    Wcześniejsze Twoje posty muszę jeszcze przetrawić a wtej chwili nie mam
    czasu :) Tu mi się nasunęło na bierząco....
    > 4. Producentem bazy danych bedzie ten, kto poniosl naklady inwestycyjne w celu
    > utworzenia tej zawartosci. Poniewaz idea forum jest taka, ze zawartosc tworza
    > uzytkownicy, jako naklady inwestycyjne poczynione w celu stworzenia bazy
    > danych rozumialbym tutaj wiec to wszystko, co sprawilo, ze uzytkownicy na tym
    > forum sie znalezli, chca na nim przebywac i pisac posty. W szczegolnosci:
    > - praca wykonana w celu moderacji forum, administrowania nim (ale w sensie
    > rozwoju rekordow, a nie dlubania w kodzie silnika)
    > - naklady poniesione w celu promocji forum

    Chyba zgoda, ale pozwolę sobie powiedzieć to własnymi słowami: Uzytkownicy
    ponoszą nakłady związane z tworzeniem treści, czyli zawartosci
    indywidualnych rekordów. To nie to o co chodzi w omawianej ustawie. Tam,
    MZ chodzi o nakłady poniesione na tworzenie samych rekordów, niejako
    szkieletu tego co w sobie zawiera treść, czyli de facto pracy bądź środków
    koniecznych dla umieszczenia treści w odpowiednich polach rekordów. To
    jest praca nad rozwojem bazy i tej pracy nie wykonują uzytkownicy forum.
    Wykonuje ją admin lub dana osoba która bazą zarządza. Robi to osobiście
    (rzadko) lub częściej automagicznie za pomocją oprogramowania (tu
    administracyjnego forum). Myslę, że do tego momentu się zgadzamy.

    I teraz z czym się chyba nie zgadzamy (to odnośnie wcześniejszego mejla)
    to to, że ta praca inwestycyjna ustaje w momencie stworzenia bazy. MZ ona
    ma charakter ciągły jak długo baza jest rozwijana, bo i tworzenie ma
    charakter ciągły. Nie jest to utrzymanie (obsługa stałej liczby rekordów),
    a rozwój, można więc MZ powiedzieć, że osoba opłacająca admina inwestuje
    środki w rozwój bazy. Dodatkowo wracając do definicji z u.1

    "4) producentem bazy danych jest [..] która ponosi ryzyko nakładu
    inwestycyjnego przy tworzeniu bazy danych."

    Zwraca uwagę forma niedokonana. Nie Stworzeniu, nie powstaniu, a
    tworzeniu. Czyli MZ i późniejsze nakłady inwestycyjne robią z tego kto te
    nakłady poniósł producenta czy współproducenta. Oczywiście kwestią otwartą
    są uprawnienia tego kolejnego udziałowca do modyfikacji bazy, ale jest to
    MZ wtórne.

    --
    Marcin