    From: tomek wilicki <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież forum
    Date: Wed, 18 Apr 2007 00:32:43 +0200

    Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem żaden z nich nie ma prawa dysponowania tą bazą. Jej
    > właścicielem jest właściciel domeny, o ile nie istnieje jakaś umowa czy
    > inny akt odmiennie - w ramach swobody zawierania umów - to regulujący.

    Domena? Domena to tylko i wyłącznie adres, plus ewentualnie marka. Nie
    bardzo rozumiem, co ma bycie właścicielem domeny do prawa własności
    skryptów czy baz danych, które znajdują się na serwerze, będącym podpiętym
    pod taką domenę. To tak jakby... nie wiem, właściciel parkingu dochodził
    praw do cudzego samochodu, zaparkowanego na nim.

    Jakby było inaczej, każdy by mógł na swojej domenie trzymać pirackie skrypty
    i programy.

    > Dokąd jeden bądź drugi sobie administrują w ramach tej samej domeny, to
    > już jest ich sprawa, jak się prawami podzielą. W ostateczności ich sąd
    > cywilny pogodzi. Ale żaden z nich zabierać tego czy kopiować prawa nie ma.

    Jeszcze raz, sprawa nie dotyczy ani domeny jako adresu, ani domeny jako
    marki, ani nawet serwisu powiązanego z daną marką - a jedynie forum, które
    tam się znajdowało.

    --
    www.vegie.pl