  • Data: 2004-02-21 12:40:28
    Temat: Re: koszty uzyskania przychodu - pytanie
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > i teraz pytanie do Was. czy moge sobie podwyzszyc kosty uzyskania,
    > mimo, ze oczywistym jest, ze nie dojezdzalem codziennie 500km do
    > pracy, ale faktem tez jest, ze staly meldunek mam 500km od krakowa :)
    > nie wiem sam, bo oni pisza o 'miejscu zamieszkania', a nie wiem jak
    > prawo definiuje 'miejsce zamieszkania'.
    > dzieki za pomoc i wszelkie wskazowki
    Miejsce zamieszkania zdefiniowane jest w kodeksie cywilinym jako
    "miejscowosc, w ktorej osoba przebywa z zamiarem stalego pobytu" i nie ma to
    nic wspolnego z zameldowaniem, chociaz co do zasady miejsce zameldowania
    powinno pokrywac sie z zmiejscem zamieszkania. Skoro przepisy podatkowe
    przyjmuja definicje z kodeksu cywilnego, to Twoje miejsce zamieszkania jest
    tam, gdzie trwale przebywasz, czyli nie dojezdzasz. Tym samym zwiekszone
    koszty uzyskania przychodu Ci nie przysluguja.
    JG