    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie [OT]
    Date: Wed, 11 Oct 2006 13:00:48 +0200
    <ef0vlh$shp$2@atlantis.news.tpi.pl> <ef130f$701$1@news.dialog.net.pl>
    <ef17fm$r4a$1@atlantis.news.tpi.pl> <ef19lv$cu2$1@news.dialog.net.pl>
    <ef1iu9$dnq$1@atlantis.news.tpi.pl> <ef1kb3$ls1$1@news.dialog.net.pl>
    <ef1m8g$p3q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <efjlra$25c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <efrks6$gog$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <eg3e5a$mfg$1@atlantis.news.tpi.pl>

    In article <eg3e5a$mfg$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    > wiadomości
    > news:jareks-518EFF.12095205102006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Nie. Raczej dopisali §3.

    Ale on dotyczy sytuacji, kiedy nakazu nie ma :)

    > W przeważającej większości znanych
    > mi
    > systemów prawa krajowego (a znam ich kilka :-) jest to dokąłdnie tak
    > unormowane.
    > Pewne odmienności są w prawie anglosaskim,a le i tam w wypadku podejrzenia
    > policja moze bez nakazu sądu wejść.

    Ale to akurat moich wątpliwości nie budzi i zgadzam się, że w ogólnym
    przypadku możliwość wejścia bez nakazu powinna być. Natomiast z tego co
    piszesz wychodzi mi, że policja może wejść siłą prawie zawsze, a
    praworządny obywatel, którego nie stać na remont mieszkania, konstytucją
    może się podetrzeć. W tym kontekście napisanie "konstytucja" z małej
    litery jest celowe.

    > Jeśli uprawniony złoży wniosek o ściganie i zawiadomienie, to spokojnie można
    > "atakować".

    Kluczowe w takim razie pytanie brzmi: czy zaatakują również siedzibę
    firmy organizującej szkolenie, jeśli wniosek i zawiadomienie złoży
    uprawniony szeregowy obywatel.

    > Nie, to za mało.

    Dobre choć tyle.

    > W obydwu wypadkach należy taką osobe przesłuchać uprzedziwszy o treści art.
    > 233,
    > 234 i 238 kk, a takie przesłuchanie będzie podstawą do przeszukania.

    Ale skoro jest czas na przesłuchanie, to chyba jest również na uzyskanie
    nakazu? Bo ja od przesłuchania się nie uchylam i zgodnie z prawdą
    zeznają, że nie mam, nigdy nie miałem, a ten, kto twierdzi inaczej, łże
    jak pies i należy go ścigać za pomówienia, rzucanie fałszywych oskarżeń
    czy co tam innego pasuje.

    > Tym, że jak nie będziesz miał nielegalnego softu w komputerze, to nie
    > znajdzie
    > się paragrafu.

    A par. 1 art. 222 kk? ;)
    Ostatnie już: rozumiem, że gościowi, który oskarżenia wyssał z palucha,
    mogę nagwizdać?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.