  • Data: 2018-04-21 11:06:04
    Temat: Re: kolejna gwiazda youtuba
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21-04-18 o 08:44, Marcin Debowski pisze:

    > Ok, ale stamtąd nie ma za specjalnie możliwości obserwowania policjanta.
    > Co w takiej sytuacji?

    Stając na końcu tej wysepki przy pojeździe serwisowym chyba dało się.
    Moim zdaniem intencją ustawienia tej serwisówki w ten sposób było
    uniemożliwienie przejścia pieszym. Na ile nieudolnie to uczyniono, to
    już inna sprawa.

    > Tak? I jest to wiedza powszechna? Serio pytam.

    Trudno mi powiedzieć, ale w każdym razie powinna być.

    > MZ nie powinien, bo powstała sytuacja, w której nie da się tego
    > policjanta obserwować.

    Kierujący widzą. Kwestią otwartą jest legalność przechodzenia przez
    pieszych.

    > A jaki jest formalny wymóg (np. oznaczenia - dla pieszych) wyłączenia
    > przejścia z ruchu i czy w tej konkretnej styuacji pieszy powinien
    > domniemywac, że przejscie jest wyłączone?

    Z poziomu kamery pojazdu nie widzimy, co tam było od strony pieszego.
    Odnoszę wrażenie, że tam była sytuacja kryzysowa. Awaria sygnalizacji na
    ruchliwym skrzyżowaniu. Remont organizowany ad hoc. Moze były jakieś
    niedociągnięcia.

    Filmujący nieświadomie chcąc pomóc wygenerował bardzo niebezpieczną
    sytuację, a policjanta poniosły nerwy, bo miał tego świadomość.