  • Data: 2002-07-03 11:56:13
    Temat: Re: kodeks ruchu drogowego
    Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ZOstałem źle zrozumiany.... niestety
    Moim zamiarem bylo udowodnienie iż ścisłe trzymanie się zasady nie wyprzedzaj
    na ciągłej - jest niemożliwe i nonsensowne.

    Sytuacja jaka przedstawilem byla skrajnością, oczywisci brak widocznosci nie
    jest okolicznoscia ekskulpacyjna, bo moim bowiazkiem jest zapewnic sobie
    doskonala widocznosc i w sposob niezagrazajacy bezpieczenstu wykonac manewr.
    Zgodze sie ze moje tlumaczenie nie ma zastosowania do sytuacji skrajnych o
    ktorych piszecie np. koncze wyprzedzanie na srodku skrzyzowania - ale majac na
    uwadze pewne okolicznosci zlamanie przepisu moze byc uzasadnione wrecz
    pozadane, wiec nie popadajmy w skarnosci w skrajnosc.

    np. co w sytuacji kiedy wyprzedzany pojazd (manewr rozpoczal sie na
    przerywanej) przyspiesza przez co uniemozliwia Ci jego wykonanie, hamujesz
    jednak mimo to nie zdazyles wrocic na swoj pas bo juz jest ciagla. O tego typu
    sytuacje mi chodzi....... no moj przedmowca zapewne pojechalby dalej lewym
    szerokiej drogi