  • Data: 2002-07-03 10:31:30
    Temat: Re: kodeks ruchu drogowego
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Jul 2002 p...@p...onet.pl wrote:

    >+ Wiekszych bzdur niz te co piszesz nie da sie sobie wyobrazic - zbytnia uwage
    >+ przywiazujesz do przepisow a chyba nigdy niesiedziales za keirownica - nie
    >+ wolno rozpoczac wyprzedzania na ciaglej ALE wolno je skonczyc - sam kodeks do
    >+ [uszcza istnienie sytuacji wyjatkowych w ktorych pomimo tego iz dochodzi do
    >+ zlamania przepisu nie bedzemy mieli do czynenia z wykroczeniem

    Możesz wskazać przepis który tak stanowi ?
    Owszem, jakieś znam (pojazdy uprzywilejowane, art.53.2 dla przykładu)
    ale jakoś tak trudno mi do omawianego przypadku dopasować właściwy :)

    >+ - wyobraz sobie
    >+ rozpoczales wyprzedzania ciezarowki i nagle wjezdzasz w teren
    >+ ktory nie byl wczesniej oznaczony gdzie obowiazuje zakaz lub
    >+ lepiej ciagla - no i co robisz cofasz sie na wstecznym czy moze
    >+ caly czas jedziesz tym pasem pod prad

    Hm... mi by sie wydawało że wystarczy przyhamować przed miejscem
    w którym zaczyna się linia ciągła: skoro ciężarówka jedzie...
    No ale ja się jeszcze uczyłem geometrii euklidesowej, to może
    jakieś niuanse mi umknęły ;)

    Przecież z tego co piszesz wynikałoby że czujesz się usprawiedli-
    wiony przez wszystkie utrudnienia które ci ciężarówka spowodowała !
    Przez to że ci zasłaniała znaki - też jesteś usprawiedliwiony ??

    >+ pomysl o tym Dominil

    Wiesz, czym innym jest "odpuszczenie czasem" drobnego błędu,
    a czym innym premedytacja w przeoczaniu art.24.1"...jest zobowiązany
    upewnić się...".1"ma...dostateczne miejsce...".

    Doprawdy - zdarza się że taki "kończący wyprzedzanie" dowiaduje
    się że kawałek linii ciągłej jest na skrzyżowaniu w ten sposób,
    że ładuje się w bok lub czoło wjeżdżającemu w prawej.

    Zacięte dyskusje "kto był bardziej winien" do wglądu
    na *.samochody :)

    Pozdrowienia, Gotfryd