    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks dorogowy
    Date: Fri, 11 Apr 2003 18:37:46 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pe126.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Marcin Kapski" <a...@i...olkusz.pl> napisał:

    >Policja orzeka że wina jest po tronie uczestnika ruchu drogi 1, gdyż w
    >polsce obowiązuje ruch prawostronny.
    1. Przecięcie dróg gruntowych nie jest skrzyżowaniem w rozumieniu
    ustawy PoRD.
    2. Na podst. art. 25 ust. 3 PoRD kierujący znajdujący się na
    drodze (2) powinien ustąpić pierwszeństwa pojadowi z drogi (1), jako
    nadjeżdżającemu z prawej strony (wymuszenie pierwszeństwa !).
    Ja wskazałbym właśnie (2) jako winnego kolizji.
    3. Oczywiście (1) powinien jechać po prawej stronie, jednak gdy
    przeszkoda (dziura, wyrwa) była znaczna, musiał ją jakoś ominąć i
    raczej jest to okoliczność usprawiedliwiająca.

    Artur Golański