  • Data: 2003-04-12 16:11:40
    Temat: Re: kodeks dorogowy
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b78rtg$4fg$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > Kodeks Drogowy mowi, ze wyjezdzajacy z drogi podporzadkowanej musi
    > ustapic pierwszenstwa _wszystkim_ pojazdom. Czy przeoczylem punkt
    > mowiacy, ze nie musi ustapic pierwszwnstwa samochodom jadacym
    > niewlasciwym pasem?

    jak juz ktos wspomnial, to jest skrzyzowanie rownorzedne, nie ma tam znakow
    o pierwszenstwie, ani o tym ktora droga jest glowna, a skora tak sa sobie
    rowne bez wzgledu na ich szerokosc, wiec powinien ustepowac pierwszenstwa
    tylko w momencie skretu w lewo, badz jazdy na wprost, jesli byla taka
    mozliwosc, jesli skrecal w prawo, to jemu powinni ustapic pierszenstwa ci
    jadacy z jego lewej strony, czlowieka jadacego na pas na ktory on chcial
    wjechac, jadacego przy lewej krawedzi nie powinno tam byc, on w tym momencie
    lamal przepisy i powinien zachowac szczegolna ostroznosc, dziura jest
    istotnym elementem, gdyz to ona a nie jego widzimisie zmusila go do zmiany
    strony jezdni

    szczerze powiedziawszy to nie mam pojecia jak sie sprawa zakonczy, ale jak
    dla mnie to wina lezy po obu stronach