  • 1. Data: 2007-11-05 12:36:02
    Temat: Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 3 Lis, 19:12, "MAJA-BIURO" <m...@w...pl> wrote:

    > Co do wchodzenia przed samochod to pamietaj, ze jest to po pierwsze
    > niebezpieczne, po drugie wykroczenie, wtargniecie na przejscie dla pieszych
    > jest klasycznym wymuszeniem pierszenstwa,

    Jak wymuszeniem pierwszenstwa, skoro to pieszy na przejsciu ma
    pierwszenstwo?

  • 2. Data: 2007-11-05 12:40:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Jak wymuszeniem pierwszenstwa, skoro to pieszy na przejsciu ma
    > pierwszenstwo?

    Na przejściu ma pierszeństwo, ale dopóki się na nim nie znajdzie, to
    nie. Natomiast nagłe wejście na przejście dla pieszych jest karalne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-05 12:51:43
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 5 Lis, 13:40, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Na przejściu ma pierszeństwo, ale dopóki się na nim nie znajdzie, to
    > nie.

    Co to znaczy "znajdzie na przejsciu"? Granice przejcia musi
    przekroczyc caly obrys ciala, srodek geometryczny, czy tez dowolny
    fragment?

  • 4. Data: 2007-11-05 12:54:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Co to znaczy "znajdzie na przejsciu"? Granice przejcia musi
    > przekroczyc caly obrys ciala, srodek geometryczny, czy tez dowolny
    > fragment?

    Zgodnie z definicją przejście dla pieszych jest częścią jezdni, czyli
    w praktyce ograniczone jest szerokością asfaltu, a dokładniej część
    drogi przeznaczona do ruchu pojazdów. Chodnik przy przejściu dla
    pieszych nie należy do przejścia dla pieszych.

  • 5. Data: 2007-11-05 13:12:09
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 5 Lis, 13:54, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > drogi przeznaczona do ruchu pojazdów. Chodnik przy przejściu dla
    > pieszych nie należy do przejścia dla pieszych.

    Zgadza sie, ale nie tego dotyczylo pytanie:)

  • 6. Data: 2007-11-05 13:16:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Zgadza sie, ale nie tego dotyczylo pytanie:)

    Zgadza się, ale odpowiedź nie ma znaczenia dla problemu "pieszy przed
    przejściem nie ma pierszeństwa".

    A co do odpowiedzi - paragrafy nie dają jednoznacznej wskazówki.
    Jeśli natomiast pieszy, znajdując się połową nogi na przejściu, zostanie
    potrącony, to pomimo tego, że może teoretycznie miał pierwszeństwo, to
    jednak wtargnął nagle przed nadjeżdżający pojazd (skoro wszedł tak
    blisko przed samochodem, że nawet nie zdążył kroku zrobić), tym samym
    popełnił wykroczenie.

  • 7. Data: 2007-11-05 13:57:42
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 5 Lis, 14:16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A co do odpowiedzi - paragrafy nie dają jednoznacznej wskazówki.
    > Jeśli natomiast pieszy, znajdując się połową nogi na przejściu, zostanie
    > potrącony, to pomimo tego, że może teoretycznie miał pierwszeństwo

    No wlasnie - wyglada na to, ze to pierwszenstwo pieszego jest bardzo
    mocno teoretyczne.
    Przepis bubel. Pieszy ma pierwszenstwo, a jak go samochod potraci, to
    popelnia wykroczenie kto? PIESZY!

    > jednak wtargnął nagle przed nadjeżdżający pojazd (skoro wszedł tak
    > blisko przed samochodem, że nawet nie zdążył kroku zrobić), tym samym
    > popełnił wykroczenie.

    Nie tak. Wysuwam powoli (nie gwaltownie) noge na przejscie, jak
    przejezdza przez nie sznurek samochodow.
    I wtedy samochody musza sie zatrzymac, bo ja juz jestem na przejsciu.
    Wystarczy 3 cm mnie na przejsciu:)

  • 8. Data: 2007-11-05 14:07:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > No wlasnie - wyglada na to, ze to pierwszenstwo pieszego jest bardzo
    > mocno teoretyczne.
    > Przepis bubel. Pieszy ma pierwszenstwo, a jak go samochod potraci, to
    > popelnia wykroczenie kto? PIESZY!

    To nie jest tak. Potrącenie pieszego nie musiało wynikać z nagłego
    wtargnięcia. Kierowca mógł wyprzedzać na przejściu, mógł nie dostosować
    prędkości, mógł się zagapić. To wszystko będzie oceniać biegły.

    > Nie tak. Wysuwam powoli (nie gwaltownie) noge na przejscie, jak
    > przejezdza przez nie sznurek samochodow.
    > I wtedy samochody musza sie zatrzymac, bo ja juz jestem na przejsciu.
    > Wystarczy 3 cm mnie na przejsciu:)

    Może i masz pierwszeństwo, tylko pamiętaj, że cmentarze są pełne
    takich ludzi :)

  • 9. Data: 2007-11-05 14:14:20
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 5 Lis, 15:07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > To nie jest tak. Potrącenie pieszego nie musiało wynikać z nagłego
    > wtargnięcia. Kierowca mógł wyprzedzać na przejściu, mógł nie dostosować
    > prędkości, mógł się zagapić. To wszystko będzie oceniać biegły.

    Ale to wszystko reguluja odrebne przepisy.
    W przepisach dotyczacych przecinania sie kierunkow ruchu zawsze jest
    mowa o ustapieniu pierwszenstwa NADJEZDZAJACEMU.
    I to jest logiczne. Natomiast mowienie o ustepowaniu pierwszenstwa
    komus, ktory juz jest na przecieciu kierunkow ruchu to jakas bzdura.

  • 10. Data: 2007-11-05 14:15:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

> [...]
    > I to jest logiczne. Natomiast mowienie o ustepowaniu pierwszenstwa
    > komus, ktory juz jest na przecieciu kierunkow ruchu to jakas bzdura.

    Może i bzdura, ale tak jest. Pierwszeństwo ustępuje się pieszemu
    znajdującemu się już na przejściu. Póki się nie znajduje - nie ma
    pierwszeństwa.