    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "kara" śmierci
    Date: Thu, 19 Dec 2002 07:56:49 +0100

    Użytkownik "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:atqokq$jku$1@kujawiak.man.lodz.pl...

    > Z ust mi to wyjales - zawsze jak ktos, podczas dyskusji wyciaga argument,
    > czy bylbym w stanie sam wykonac wyrok, odpowiadam, ze pewnie nie, ale
    krowki
    > tez bym nie zabil, a wolowinka lubie. Po prostu do pewnyh zawodow trzeba
    > miec predyspozycje - nie kazdy moze zostac lekarzem, nie kazdy prawnikiem,
    > nie kazdy katem...

    > innym
    > ;).
    >
    > Jedyne dopuszczalne dla mnie rozwiazanie, ktrore mogloby zastapic kare
    > smierci, polegaloby na dozywotnim zamknieciu bez prawa laski, widzen,
> [...]

    Tak i to właśnie byłaby znacznie surowsza kara!!! Chociaż mam wątpliwości
    czy warto tracić czas i energię "opiekując" się takim osobnikiem? Z
    moralnego
    punktu widzenia nakarmić go musisz, opiekę lekarską zapewnić, zawsze
    nawiać może i skrzywdzić niewinnych i tu pytanie: czy warto? Kara śmierci
    rozwiązuje wiele problemów (z moralnego punktu widzenia przysparza tylko
    gdzie
    była moralność takiego zwyrodnialca, gdy ktoś prosił o litość).

    Pozdrawiam

    Darek