    From: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kara dla pracownika
    Date: Tue, 13 Nov 2007 11:28:26 +0100

    news:fhas3m$7u3$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2007-11-12 22:31 Jackare pięknie wystukał/a:

    >W Rosji się szkoliłaś? Cóż za wybitny móżdżek!
    >Pamiętaj, że jak wywalą dyrektora-razem z nim wylecisz Ty...i już
    >kierowniczką nie będziesz. Będą Tobą pomiatać tak jak Ty gardzisz teraz
    >ludźmi i nimi pomiatasz. Być może To szary pracownik jest o krok do
    >przodu, a Ty masz teraz tylko "władzę" (czytaj: plecy).

    Po pierwsze jestem "on" :) Po drugie nie namawiam aby wątkotwórczyni nie
    szanowała lub pomiatała pracownikiem.
    Tam już jest konflikt. Kierowniczka użyła - fakt, może niezbyt umiejętnie-
    przysługujących jej uprawnień- napomniała pracownika.
    Ten wziął to do siebie (jako osoby) a nie odniósł do wykonywanej pracy i
    zaczął robic z igły widły, bo kierowniczka zwracając uwagę naruszyła do
    żywego czułe wnętrze Jana Kowalskiego, który teraz nie może spac po nocach i
    mysli jak tu wziąć odwet na złej babie. Pieniacz i tyle.
    To jednostronna ocena sytuacji i zapewne nieobiektywna, ale niestety tak
    teraz jest że zatrudnia się gościa który nic nie umie, nie ma chęci aby się
    naumieć, ma o swych umiejętnościach wielkie mniemanie, a gdy jest coś nei
    tak i zwróci mu się uwagę, idzie do prawnika i robi z siebie ofiarę systemu,
    nawet w sytuacji gdy uwaga została zwrócona w cztery oczy lub bezpośrednim
    mailu/notatce.
    Kierownik ma nad sobą pracodawcę a pod sobą ludzi.
    Z ludźmi postępującymi po partnersku można budować sensowne relacje, z
    ludźmi szerzącymi hucpę - tylko formalnie i "regulaminowo", dokładnie tak
    jak radzi Jotte. Ja prezentuję tylko inny punkt widzenia sytuacji niż Jotte.
    Kierownik też jest człowiekiem i tez ma uprawnienia z których może
    szkorzystać wobec pracownika. W zakresie tych uprawnień są także sankcje do
    zwolnienia włącznie. Nie widzę przeciwskazań aby w uzasadnionych przypadkach
    z tych uprawnień korzystać i nie ma to nic wspólnego z nieszanowaniem
    pracownika jako człowieka, natomiast aby skorzystac z sankcji należy miec
    obiektywne dowody uzasadniające zaistnienie sankcji - stąd zbieranie kwitów.
    Praca to nie zabawa. Gra idzie często o duże pieniądze czego taki "hucpiarz"
    nie dostrzega bo jego wzrok nie sięga dalej niz na drugi brzeg jego talerza.
    Jemu jest obojętne gdzie pracuje - ludziom prowadzącym firmę, w tym i
    kierownikom - nie.

    --
    animka