  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    <g...@p...fixed> <gtkqrs$oda$1@news.interia.pl>
    <gtktkg$p3l$1@inews.gazeta.pl> <gtl6q6$8ui$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gtlv2m$i50$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtm19u$8i0$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtm776$fp1$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtma1b$jj1$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtmdki$o4q$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtmlik$2bp$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtrdb6$39l$1@news.interia.pl>
    Date: 6 May 2009 09:48:01 +0200

    Tristan napisał(a):

    > Bo nie są kompatybilne, jakby były, to by otwierały. PNG działa i w GIMPie i
    > Fotostodole i... i...

    Nie wiem co to jest "Fotostodola". Wiem, ze kompatybilność oznacza
    wymianę danych, podkreślam *danych*
    Wyobraź sobie, że format png jest nośnikiem skryptu wykonywalnego (a
    czasem jest o czym wiedzą twórcy wirusów) i masz już, że wtedy nie
    chodzi już o wymianę danych a o interpretację tego wykonywalnego kodu. Z
    takim przypadkiem mamy miejsce w oskryptowanych plikak doc, xls etc.

    > No więc zadaniem przedsiębiorstwa jest przynoszenie zysku. W przypadku DG OF
    > to chyba nie ma na to paragrafów, jak przedsiębiorca Caritas odstawia, ale
    > sankcje podatkowe już i owszem, się objawiają. Za to w ZOO czy SA to chyba
    > wręcz kryminał grozi za działania niegospodarne.

    Chyba się za bardzo rozpędziłeś ;) Dodam, że z powyższej odpowiedzi nic
    nie jest dla mnie zrozumiałe. Nawet nie wiem jak ją mogę zakotwiczyć w
    tej dyskusji? ;P

    > No i. A Star nie jest kompatybilny z osobowym. Sęk w tym, że osobowy (MSO) w
    > firmie zazwyczaj jest potrzebny i starem się go nie zastąpi.

    Znam firmy w których się nawet faxu nie używa bo zbyt nowoczesny... ;P
    I jakoś funkcjonują, czasem nawet lepiej niż nieźle. W każdym razie
    proszę byś w argumentacji nie odlatywał w jakieś fantazje motoryzacyjne,
    no chyba, że masz jakieś biznesowe uzasadnienie po co przedsiębiorcy,
    którego biznes polega na kierowaniu taksówką koniecznie musi mieć do
    wykonywania swojej pracy pakiet MSO z Accesem?

    > Ale wczoraj znów byłem u jednej księgowej w szkole. I ona ma na jednym
    > stanowisku OOo na drugim MSO. I instalowaliśmy trzecie i mówi, że trzeba
    > kupić MSO. Ja jej, że w sumie czemu nie OOo, bo pisze tylko proste pisemka.
    > Ale ona, że nie, że OOo dziwny jest i że jak ma coś napisać, to się
    > przesiada i tak do stanowiska z MSO, więc na tym nowym chce MSO.

    Typowy przykład tego, że marketing w wydaniu firmy MS o lata świetlne
    wyprzedza to co może w tym zakresie OO. Swoją drogą ciekawy jestem czy
    ta sama Pani byłaby aż taką fanką rozwiązań MSO gdyby koszty wyposażenia
    stanowiska pracy wpływały bezpośrednio na jej pensję ;) Bo to co
    opisujesz to pewna mentalność typu "przecież to firma/szkoła/urząd
    płaci" ;)

    > Nie zakładamy z góry, a po analizie.

    Po analizie czego? Bo skoro nie podałeś przykładu to skąd, my czytający
    to co napisałeś mamy wiedzieć do czego się konretnie odnosisz?

    > Nie, tych z mojego życia. W życiu nie widziałem żadnej kampanii MS.

    Albo tak sprytnie były zrobione, że nawet ich nie zauważyłeś ;)

    > Zależy co rozumiesz przez dane. Pomiędzy MSO a OOo wymieniają się tylko
    > podstawowe dane.

    Od wyjaśnienia tego problemu zacząłem tego posta. GOTO #START ;)

    > No tak rozumiem kompatybilność.

    To już nie mój problem ;)

    > A gdzie to pojęcie jest zdefiniowane?

    A chociażby w Wiki ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!