  • Data: 2003-06-25 21:10:03
    Temat: Re: jaki kurs waluty przy wystawianiu fvat ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Jun 2003, news wrote:

    >+ "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
    >+ news:bdccqb$nru$2@atlantis.news.tpi.pl...
    >+ > Po prostu umowa jest niejasno skonstruowana

    Przychylam się do opinii...

    [...]
    >+ w umowie jest dokladnie tak:
    >+
    >+ "Podstawa zaplaty beda faktury VAT wystawiane przez firme xxxx. Kwoty w USD
    >+ przeliczane beda na podstawie sredniego kursu USD w NBP w dniu wystawienia
    >+ faktury VAT"
    >+
    >+ - i nie wynika z tego zapisu ze jest jakakolwiek dowolnosc w interpretacji -
    >+ przeciez kurs z dnia poprzedniego nie jest kursem obowiazujacym na dzien
    >+ biezacy...

    A *o ile mi się dobrze wydaje* to *o ile gdzieś kurs obowiązuje*
    - wtedy jakoś tak to jest.
    Kurs powinien obowiązywać *cały dzień*, więc jak może obowiązywać
    kurs podawany o 11:30 ??

    Inna rzecz że udało mi się znaleźć "kurs obowiązujący" tylko
    w odniesieniu do taryfy celnej :), a poza tym jest IMHO wg określenia
    Maddy: "jak się umówisz tak obowiązuje" :]

    >+ kontroler finansowy w tej firmie powoluje sie na jakis przepis (nie wiem
    >+ narazie na jaki), ze do faktur vat stosuje sie kurs z dnia poprzedniego -
    >+ mnie sie wydaje ze to jakas lipa...

    A to chyba prawda (z tą lipą :)).
    Może chodzi mu o eksport/import :), zajrzyj - tam jest jeszcze
    bardziej namieszane (ale *zdecydowanie* stosuje się "stare" kursy,
    tyle że 'tygodniowo').

    pozdrowienia, Gotfryd