    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 30 May 2014 22:01:58 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    pl> <2...@t...pl>
    <53834f64$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    <llvkl4$a5a$1@news.vectranet.pl>
    <538359c1$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>
    <llvqkp$8eu$1@node1.news.atman.pl>
    <53837f67$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm20ie$9hm$3@node2.news.atman.pl>
    <5384ecc6$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm2qok$ev4$1@node1.news.atman.pl>
    <538570f4$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm41mu$n9b$2@node1.news.atman.pl>
    <5385f060$2$2365$65785112@news.neostrada.pl>
    <lm6t3o$qn$1@node2.news.atman.pl>
    <5387a102$0$2242$65785112@news.neostrada.pl>

    On Thu, 29 May 2014, Robert Tomasik wrote:

> [...]

    Zauważ, że tu leży błąd podstawowy.
    Czepiasz się faktu "niebycia zbiorem" jakoby powodowało to niepodleganie
    pod ustawę. Punkt 1. niżej.
    To że Andrzej akurat dał się zmanipulować to jego problem ;),
    chyba nie podejmę punktu 2 ;)

    > Wg jakich kryteriów Twoim zdaniem jest dostępny zestaw danych w księdze
    > chrztów?

    1. Zbiór danych NIE JEST koniecznym przypadkiem podlegania pod przepisy
    ustawy. W szczególności, niektóre przepisy ustawy *mogą* dotyczyć tylko
    zbiorów danych, nie dotyczą wtedy pozostałych przypadków, ale to nie powoduje
    że takie dane nie podlegają pod ustawę!
    Cytaty:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-o-ochronie-danych
    -osobowych/rozdzial-1_przepisy-ogolne/?on=01.01.2012
    +++
    Art. 2.
    [...]
    2. Ustawę stosuje się do przetwarzania danych osobowych:
    1) w kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i w innych
    zbiorach ewidencyjnych,
    2) w systemach informatycznych, także w przypadku przetwarzania
    danych poza zbiorem danych.
    ---

    Zapis jest nie tylko listą otwartą ("i w innych"), ale WPROST
    objaśnia, że "niezbiór danych osobowych" nadal podlega pod
    ustawę w systemach informatycznych.
    A punkt 1) to najzwyczajniej "niekryterium" z definicji.

    Bo doskonałym kryterium jest... numer wpisu!
    "Gość wpisany pod numerem 1854" :P
    (a przepraszam, miałem nie walczyć z punktem 2, już znikam ;))

    pzdr, Gotfryd