    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak ustalic regon firmy?
    Date: Fri, 5 Mar 2004 21:45:46 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc120.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Zhan" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c29kuf$bgb$1@news.onet.pl...

    > faktury to ja wystawialem, ale tylko nip jest

    Pierwsze trzy cyferki NIP-u określają urząd skarbowy. Jeśli w nazwie nie
    ma wzmianki, że jest to spółka prawa handlowego albo inny wynalazek, to
    możesz założyć, że jest to osoba fizyczna prowadząca działalność
    gospodarczą. Zostaje Ci sprawdzić urzędy gminy właściwe dla siedziby
    urzędu skarbowego. Będzie tego kilka, ale można to obgonić nawet
    korespondencyjnie. Nie masz pewności jednak, czy znajdziesz, bo gość mógł
    mieszkać w zupełnie innej miejscowości, gdy mu nadawano numer NIP, a teraz
    mieszka gdzie indziej i tam zarejestrował działalność.

    Jeśli na fakturze nie ma żadnego adresu, to dziwię się, że dokonano
    sprzedaży. jeśli adres jakiś tam jednak jest, to należy sprawdzić pod tym
    adresem. Jeśli się okaże, że nikt nic nie wie o istnieniu takiej firmy, to
    zgłoszenie do organów ścigania, a one dadzą sobie szybko radę, bo podanie
    adresu z sufitu raczej świadczy o braku zamiaru uregulowania należności
    już w chwili zakupu.

    A swoją drogą zmień firmę windykacyjną, skoro nie wiedzą takiej prostej
    rzeczy.