eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojak to jest z rekojmia w przypadku umowy kupna sprzedazy samochodu ? › Re: jak to jest z rekojmia w przypadku umowy kupna sprzedazy samochodu ?
  • Data: 2003-06-05 23:31:08
    Temat: Re: jak to jest z rekojmia w przypadku umowy kupna sprzedazy samochodu ?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <3edf7bcc$1@news.home.net.pl>, sqrczak wrote:
    > no właśnie
    > jak to jest ?

    Jeśli od osoby prywatnej na zasadzie typowej umowy kupna-sprzedaży to
    najczęściej rękojmia jest wyłączona (klauzula, że kupujący zapoznał się ze
    stanem technicznym pojazdu...).

    > kupuje samochód , klient nie mowi mi nic o waznych usterkach ( całe
    > sprzęgło do wymiany ) , sprzedaje samochód który na liczniku ma 96 000

    Musiłbys mieć MZ na to świadka. Nie wiem jak sąd ewentualnie
    konfrontowałby ww. zdanie wyłączające rękojmie z faktem podstępnego
    zatajenia poważnej usterki. Wydaje mi się, że wziąłby twoją stronę, bo w
    ocenie stanu technicznego mogłeś MZ założyć dobrą wolę sprzedającego i
    niekoniecznie samemu wybebeszać samochód czy wzywać mechanika. Ale że
    jakoś musisz udowodnić że sprzedający twierdził że jest ok, a potem
    jeszcze że usterka nie powstała już po zakupie, o tym jestem przekonany.

    > , a ja dzisiaj sprzątając bryczkę znajduję karteczkę z wymiany oleju
    > przy 76 000 w 99 roku

    A masz na umowie k-s wpisany stan licznika albo wcześniej wymienionego
    świadka? Jeśli nie, to MZ dupa, bo facet powie że przekręciłeś licznik już
    po zakupie.

    > jakie mam prawa i jak ich dochodzić ?

    Możesz spróbować zwrócić, ale nie sądze aby się próba powiodła. Jeśli
    potrafisz jakoś udowodnić o czym piszę powyżej to oddaj sprawę do sądu.
    Możesz też faceta sądem postraszyć, ale pewnie się nie przejmie.

    --
    Marcin