  • Data: 2005-05-14 21:53:58
    Temat: Re: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Robert Tomasik [Sat, 14 May 2005 17:51:55 +0200]:

    > Myślisz, że te wszystkie II i III filary, to bez
    > biurokracji się obędą?

    Wiesz, mi sie wydaje ze tu nie do konca chodzi akurat
    o ta biurokracje. Istnienie ZUSu w moim wypadku prowadzi
    do nastepujacej paranoi:
    1) Potezna czesc forsy zasysa mi ZUS. Zdaje sobie jednak
    swietnie sprawe, ze g...o z niej zobacze, wiec:
    2) Posiadam prywatny "fundusz emerytalny", ktory da mi
    jednak mozliwosc utrzymania sie w razie czego, oraz:
    3) Nie wiem czy nie rownie potezna forse co do ZUSu,
    odkladam na sytuacje awaryjne rodziny. Reszta rodziny
    zreszta takoz -- tez wlasnie dlatego, ze mamy pewnosc,
    ze na ZUS nie bedzie co liczyc. Wolimy na siebie.

    I nie sadze, zebym tylko ja tak miala. Do ZUSu leci tak
    cholerna ilosc szmalu, ze chcialabym go kiedys chocby
    tylko zobaczyc na oczy, juz nie mowie dotknac... Koniec
    marzen ;> I ta forsa jest z tego co widze w poteznej
    czesci zwyczajnie wpieprzana w bloto.

    Mnie to wkurza.

    Widze tych biednych rencistow smigajacych mercami taty
    tudziez niedojadajace mamusie biorace zasilek na dziecko
    a de facto utrzymywane przez chlopa. I cala mase rownie
    cudownie wydawanych pieniedzy. Widze tez ludzi, ktorzy
    faktycznie nie maja co do gara wlozyc, ale przekroczyli
    gdziestam kawalek przepisu i moga sie w tylek cmoknac
    zamiast zjesc obiad.

    I to jest wlasnie efekt funkcjonowania ZUSu. Na dzien
    dzisiejszy nalezaloby to zaorac i zaczac od nowa, bo
    tu juz nawet nie ma co naprawiac.

    Kira