  • Data: 2005-05-16 20:58:14
    Temat: Re: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d6avhe$1jk$1@inews.gazeta.pl...

    > Po to by komisje były niezależne, a nie żeby mówiły człowiekowi na
    wózku
    > inwalidzkim - który szprycuje się prawie narkotykami by nie czuć bólu
    > kończyny, której nie ma - że nie należy mu się renta bo ma jeszcze
    > sprawne ręce i może pracować przy komputerze.

    Myslisz, że wyprowadzenie tych komisji z ZUS spowoduje poprawę w tym
    zakresie? Bo ja uważam, ze nie. Prędzej poprawę prowadziło by jakieś tam
    sformalizowanie tego. po za tym, skoro już o tym dyskutujemy, to ja na
    przykład jestem przeciwny uzależnianiu wysokości świadczenia od grupy
    inwalidzkiej. No bo jakoś nie mogę zrozumieć, czemu ten, co nie moze
    pracować z powodu załóżmy astmy ma mniej jeść od tego, co nie ma rąk i
    nóg.

    > Mniejsza z tym czym jest. Mówię tylko jak uczciwie to powinno
    wyglądać.
    > Przeżarli wszelkie oszczędności i splajtowali - ich wina i powinni
    byli
    > ponieść tego konsekwencje.

    Plajty, to ja bym właśnie upatrywał w sposobie sprzedaży tego, co
    zostało. Za to akurat odpowiedzialność niekoniecznie Ci emeryci ponoszą.

    > Nie, dużo dużo mniej.
    > Emeryci dostają wg wyliczonych wcześniej stawek.
    > Renciści też ustaloną zapomogę. Jak sam niżej piszesz do tego by to
    > rozliczać wystarczy garstka ludzi.

    Do liczenia tak. Ale ro rozdzielania już nie.

    > I o tym mówię! Prawie nic więcej nie potrzeba.

    Nie masz racji.

    > Każdemu komu się należy z racji wieku, choroby lub inwalidztwa.

    O widzisz! Ale ktoś owo inwalidztwo lub chorobę stwierdzić musi. Ktoś
    musi stwierdzić, ile się należy. I wracamy do punktu wyjścia.

    > Absolutnie skuteczny. Wiadomo ile nas to kosztuje dziś, wiadomo więc
    ile
    > będzie kosztować jutro, czyli w przyszłym roku. Dzielimy to przez
    ilość
    > dorosłych w wieku 25-65 lat i... mamy wszystko co potrzeba!
    > Nikt nie musi kręcić z zarobkami, nikt nie musi rezygnować z podjęcia
    > działalności gospodarczej, a firmy mogą wreszcie odetchnąć i
    zatrudniać
    > ludzi za tyle ile chcą bez kombinowania.
    > Proste? Proste.

    Jak metr sznurka - w kieszeni. :-)

    > Ale dla urzędasów - szczególnie z ZUSu - śmiertelne. :(

    Eee! To akurat by przeszli gdzie indziej. Jak nie oni, to inni.
    Mądrzejszy sposób, to uproszczenie procedur.