  • Data: 2005-05-14 18:55:43
    Temat: Re: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-05-14 15:31, Robert Tomasik rzecze:
    [..]
    > II i III filar, to po prostu sposób na stopniowe wychodzenie z tego
    > impasu. Nie da się uciąć z dnia na dzień. Po prostu trzeba stopniowo to
    > robić i nic na to się nie da poradzić.

    Nie zgadzam się z Tobą - po pierwsze można to uciąć natychmiast, czyli z
    roku na rok, po drugie emeryci zbankrutowali gdy zbankrutowała komuna,
    a nie wcześniej i powinni ponieść tego PEŁNE konsekwencje.
    A póki co to nie dość, że za czasów Gierka opychali się na kredyt, który
    my dziś musimy spłacać, to jeszcze teraz dodatkowo okradają z zarobków
    branych na swoje emerytury.
    Ciekawe, że jak zbankrutuje osoba prywatna to nikt się nad nią nie
    pochyla ;(

    Aby zaś pozbyć się tego rzekomo zaklętego kręgu - moje składki na
    obecnych emerytów - to trzeba zlikwidować ZUS, oraz przyjąć jeden z
    dwóch modeli utrzymywania emerytów i rencistów:

    1. Naturalny

    albo

    2. Socjalny.

    Oczywiście przy okazji likwidacji ZUSu wyprzeda się jego majątek, co da
    niezły zastrzyk gotówki.

    W wariancie naturalnym, emerytów utrzymują ich własne dzieci - jeżeli
    mają ich za mało to cóż -sami są sobie winni.
    Rencistów fundacje lub w ostateczności budżet państwa przez zakłady
    opieki socjalnej.

    W wariancie socjalnym, emerytów i rencistów utrzymują zakłady opieki
    socjalnej, a każdy dorosły Polak w wieku od 25 do 65 roku życia
    zobowiązany jest wpłacić określoną kwotę pieniędzy, nazwijmy to
    "pogłównym solidarnościowym".

    I wszystko gra :)

    Jeżeli zaś ktoś chciałby podnosić kwestię, że to nie do wykonania,
    to zwracam uwagę, że
    1) komuna rzekomo także była nieśmiertelna - a wcześniej 1000 letnia III
    Rzesza - itp itd. a jednak obie zczezły, czego i ZUSowi jak najszybciej
    trzeba żyć dla naszego dobra.
    2) jak tak dalej pójdzie to wszyscy aktywni ludzie wyjadą z tego kraju
    i zostaną tu same niedojdy, emeryci, rolnicy i inni srolnicy. Ciekaw
    jestem kto ich wtedy utrzyma :)

    pozdrawiam
    Arek

    --