  • Data: 2005-05-14 12:42:37
    Temat: Re: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:d6244p$93t$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > lata" w

    > pierwszy
    > lekkim

    > Na postawione pytanie jest tylko jedna odpowiedź: to są złodziejskie
    > machinacje i dlatego tak źle jest w kraju.
    > Jak możesz oczekiwać pełnej opieki medycznej w państwowej służbie
    > zdrowia skoro nie będziesz płacił podatków, a od 100 zł miesięcznie
    > Twoja składka zdrowotna wyniesie niecałe 7 zł miesięcznie, podczas gdy
    > od wynagrodzenia przeciętnego miesięczna składka zdrowotna wynosi
> [...]

    Wektorku, moze niezbyt precyzyjne pytanie zadelem, a wynika to stad, ze jak
    tez widac nie mam w tym temacie rozeznania. Stawiajac pytanie jak placic
    mniej ZUSu myslelem ze te 150 zl /miesiac to jest obowiazkowe minimum i
    obawialem sie, ze chcac popracowac uczciwie i legalnie bede musial doplacac
    50 zl do interesu ... wiec pracy legalnej za 100 zl/mc nie moglbym podjac.
    Jak juz mi to witek wyjasnil ponizej tak nie jest.

    Odbiegajac nieco od tematu to chcialbym miec mozliwosc ubezpieczenia sie na
    wlasna reke.
    Podatki musza byc to jest jasne. Podatki placi sie od tego co sie zarobilo,
    ale co jesli chcialbym zalozyc DG ? Wtedy czy zarobie czy nie to musze
    placic taka skladke do ZUS. Dlatego duzo ludzi pracuje na czarno.

    ZUS to bagno, ktore nas wciaga. Pierdole ZUS.