    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: imigranci
    Date: Fri, 25 Oct 2024 22:54:57 +0200
    <veravu$mkl$2@news.chmurka.net> <LlhQO.8840$ALMc.1717@fx01.ams1>
    <vesnr2$e9u$2@news.chmurka.net> <N4mQO.61221$L1ba.58935@fx14.ams1>
    <vevi07$ev1$3@news.chmurka.net> <vevlr3$gdf$3@news.chmurka.net>
    <odhslrtd22n9$.pldql7vqui5u.dlg@40tude.net>
    <vf8ve3$s9b$2@news.chmurka.net>
    <5...@4...net>
    <vfb75q$vct$1@news.chmurka.net>
    <l335m72pwcen$.djmrw9ahssu6.dlg@40tude.net>
    <vfbudj$vct$4@news.chmurka.net>
    <eq8lhb63s4l2.1692wsd43668w$.dlg@40tude.net>
    <vfe6a0$p5b$2@news.chmurka.net>
    <38jsbda75zoe.1ad8xuow1rb2c$.dlg@40tude.net>
    <vfg38r$ksu$3@news.chmurka.net>
    <f...@4...net>
    <vfgcvb$kst$10@news.chmurka.net>
    <18jso455jmdd8$.axnxu92052dy.dlg@40tude.net>
    <vfgqc2$kst$12@news.chmurka.net>
    <3ess16nvw71o$.1cgxe36hhmabm.dlg@40tude.net>

    W dniu 25.10.2024 o 22:16, J.F pisze:

    > Ale po udzieleniu ochrony, czy przed też ? :-)

    Nie, no przed, to mogą mordować, bo nie są przecież objęci prawem :-)
    Potrafisz czasem wymyślić problem.

    > No ale co - chcesz go uznac za przestępcę i na tej podstawie
    > wydalić? Chyba nie masz prawa

    Wydala się osobę, która tu jest,a ja go nie chcę wpuszczać.

    > Ale IMO - legalne jest składanie wniosku po nielegalnym wjeździe na
    > teren państwa.

    Oczywiście. Tylko to nadal nie powoduje, ze możesz nielegalnie wjechać w
    celu złożenia wniosku.

    > Sa ambasady ... ale ambasador może długo rozpatrywać. Ale ale ...
    > konwencja nic o wniosku nie wspomina ... A Niemcy podobno nie
    > przyjmują wniosków w ambasadach ...

    Możesz listem wysłać - z Białorusi.

    > Na podstawie niniejszej konwencji? Czy to nie będzie oznaczać
    > przyznania statusu uchodźcy na Białorusi, i czy nie utrudni
    > uzyskania azylu w następnych państwach?

    Utrudni.

    > Nie ma zastosowania, bo mowa tam o legalnie przebywającym uchodźcy.

    Dlatego go zawracamy, a nie wydalamy.

    > Raczej patrz na 33
    >
    > 2. Nie może powoływać się jednakże na dobrodziejstwo niniejszego
    > postanowienia uchodźca, co do którego istnieją podstawy, aby uznać
    > go za groźnego dla bezpieczeństwa państwa, w którym się on znajduje,
    > lub który będąc skazanym prawomocnym wyrokiem za szczególnie poważne
    > zbrodnie stanowi niebezpieczeństwo dla społeczeństwa tego państwa.
    > nielegalne przekroczenie granicy sie chyba nie kwalifikuje.

    Czemu?

    > o tym przyznawaniu statusu, to tak jakoś półgębkiem konwencja mówi.
    > Raczej o przyznawaniu praw ... tak jakoś z automatu ..

    Ale uchodźcom.

    > a to patrz art 1. Mocno będziecie bili? To chyba podlega.

    A jeśli Ty go obijesz? Mój królik gryzie.
    --
    (~) Robert Tomasik