    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: imigranci
    Date: Fri, 25 Oct 2024 16:13:04 +0200
    <veq3l7$8hn$10@news.chmurka.net> <3W0QO.61217$L1ba.49805@fx14.ams1>
    <veravu$mkl$2@news.chmurka.net> <LlhQO.8840$ALMc.1717@fx01.ams1>
    <vesnr2$e9u$2@news.chmurka.net> <N4mQO.61221$L1ba.58935@fx14.ams1>
    <vevi07$ev1$3@news.chmurka.net> <uoMQO.78486$3UEf.77210@fx06.ams1>
    <vf0fts$hj5$2@news.chmurka.net> <4_XQO.27108$i9de.5024@fx04.ams1>
    <vf24dd$35o$1@news.chmurka.net> <AS1RO.96213$Xx4a.76157@fx11.ams1>
    <vf2gqn$aob$1@news.chmurka.net> <KqgRO.61244$L1ba.52560@fx14.ams1>
    <vf4kdm$1mo$2@news.chmurka.net> <dEWRO.100918$lZG8.47402@fx09.ams1>
    <vf9u1f$lat$1@news.chmurka.net> <7OgSO.105350$Xx4a.31672@fx11.ams1>
    <vfck96$520$4@news.chmurka.net> <vffp5d$34cdr$1@dont-email.me>

    On Fri, 25 Oct 2024 11:42:05 +0200, Kviat wrote:

    > Nie, nie.
    > To gada Shrek, że Kwiatek tak gada, bo niczego nie zrozumiał z tego, co
    > gada Kwiatek.
    >
    > Shrek sobie uroił, że Kwiatek gada (nie pierwszy raz zresztą sobie roi
    > co Kwiatek gada też w innych tematach), że należy im zapewnić ten sam
    > poziom życia.
    > A w rzeczywistości Kwiatek gada, że należy im zapewnić te same warunki,
    > które umożliwią im ten sam poziom życia.

    Czyli?
    Prawo do wykszałcenia, dom rodzinny, i pomoc finansowa od rodziców?

    Ale co z tymi, co mimo tego będą chcieli żyć w faszystowskim
    szariacie?

    A może zamknąc w obozie i trzymać tam, póki się po polsku nie nauczą?
    Bo jesli mają miec równe szanse ...

    Ale akurat u Niemców szkoły darmowe, studia "darmowe", imigranci, a
    raczej ich dzieci dostęp mają równy, a wyszło co wyszło.

    Tylko ... czy wszyscy muszą iść na studia ?

    > Shrek z jednej strony oczekuje integracji (i ma pretensje do nich, że
    > się złośliwie się nie integrują)

    Chcą w innym kraju zamieszkać, to wypada się zgodzić na zwyczaje tego
    kraju.

    > i chęci do pracy (i ma pretensje do

    Taki był zwyczaj w Europie, że się pracuje.
    Na ile nadal jest, to można podyskutować ... w większości jest.

    > nich, że nie chce im się robić, bo przecież przyjechali po socjal), a z

    A nie jest tak ?

    > drugiej strony oczekuje taniej siły roboczej (za gówno płacę, przy

    I tak, i nie. Shrek nic o tym nie pisze. Ale z drugiej strony tania
    siła robocza jest dla kraju dobra :-)

    A z trzeciej mamy równouprawnienie. Jaką pracę znajdzie, taką płacę
    będzie miał. Tak samo jak i Polak. Tylko na wiele prac nie mają
    kwalifikacji, albo nie znają języka. I co chcesz zrobić?

    Z czwartej - bywa legalna imigracja do pracy. No tylko że zazwyczaj
    sciągają ci, co szukają taniej siły roboczej :-)

    Z piątej - dawniej Polak robił te kiepskie prace.
    Teraz usłyszy "na twoje miejsce jest 10 Murzynów".

    Z szóstej - wielu Ukrainców było z tej kiepskiej pracy zadowolnych.
    Mam na mysli przed 2022, bo teraz to często nie mają wyjscia.
    Za to mieszkania bardzo im podrożały.

    > której nie ma szans na ten sam poziom życia, o kredycie na 30 lat na
    > mieszkanie z litości nie wspominając, bo przecież ich praca jest gówno
    > warta)

    No ale Polak też ma kredyt na 30 lat, i się cieszy, bo mogli mu
    odmówić ("brak zdolności kredytowej").

    > i traktowania tych ludzi jako gorszego sortu mającego obowiązek
    > zaspokajania potrzeb białych prawilnych obywateli...

    Ale czy Shrek to napisał?

    To Ty raczej pisałeś, ze są potrzebni do podcierania d* staruszkom ...
    no cóz - jest taka potrzeba z jednej strony, a z drugiej - to leży w
    zakresie ich możliwości. I się to spotyka.
    W Niemczech, bo u nas to gorszy interes, i to raczej nasi i Ukraincy
    podcierają.

    Ale co proponujesz - podniesc pensje "opiekunom", podnieść pensje
    minimalne, podnieść opłaty staruszkom, czy podnieść podatki,
    aby zrobić dotacje dla staruszków?

    > za sam fakt, że
    > biały prawilny człowiek wpuścił ich łaskawie na "swoją" ziemię.
    > Shrek nie łączy kropek po prostu.

    Zaraz zaraz - u nas się pracuje, aby żyć.

    Chcesz im zasiłki dawać za nic? Dawaj, z własnej kieszeni, ja
    protestować nie będę. Zapewnij im pełne utrzymanie, za to, że
    łaskawie wzbogacą naszą kulturę.

    Chcesz ich wpuscic i i nic nie wymagac, ani nic nie dawać?
    To będziesz miał bandy przestępców.

    A gdzies tam mamy jeszcze sprawę tych gwałtów zbiorowych, których nie
    bardzo rozumiem. Przecież u nich w kraju nie ma takiego zwyczaju.
    Zgwałcić niewierną to dobrze, i to czyn miły Allahowi?

    Czy ich ktos do tego namawia, żeby walczyli o swoje ...

    > Miał fart, że urodził się tam, gdzie się urodził, reszta miała pecha,
    > więc są gorszymi ludźmi, a Shrek lepszym, więc oni nie zasługują na
    > godną płacę za swoją pracę, bo biały prawilny obywatel potrzebuje taniej
    > siły roboczej,

    Ty chyba czegoś nie rozumiesz.
    Shrek sam gdzies pracuje, a nie "ma fabrykę i potrzebuje taniej siły
    roboczej".
    I się urodził w gorszym kraju, bo u nas trzeba miec jakies mieszkanie,
    ogrzewanie na zimę, ubranie, jedzenie.
    A w Afryce można przeżyć za 10$ na miesiąc :-)

    I dopóki Shreka nie zwolnią i nie zastąpią imigrantem, to mu imigranci
    nie przeszkadzają. Ba - może nawet pomagają, bo sie ich zatrudni
    kilku, a Shreka zrobi kierownikiem :-)

    No chyba, że ci imigranci napadają na kobiety (widzisz, jaki ze Szreka
    altruista, nie myśli tylko o sobie), albo straszą nożami na ulicach,
    czy biją inne dzieci w szkole.

    Albo, jak sie dowie ile jego pieniędzy idzie na utrzymanie tych
    imigrantów.

    > a jak oni się buntują i nie chcą pracować za michę ryżu
    > bez szans na normalny poziom życia, to są leniami, którym robić się nie
    > chce, więc niech wypierdalają.

    Ale oni w ogóle chcą cos robić?
    Czy od samego początku liczą na darmowy zasiłek, a najlepiej kilka?

    > Dlaczego białych prawilnych leniów, którym też się nie chce pracować za
    > miskę ryżu, albo w ogóle im się nie chce pracować, wypierdalać za
    > granicę nie chce? Spięcie w mózgu?

    Zasiłki należa się obywatelom. Jak kilku murzynów bedzie utrzymywało
    nieroba, to i nierób taką politykę poprze, demokracja :-)

    Ja i Shrek pewnie też, bo nigdy nie wiadomo, co się nam w życiu
    przydarzy, i może sami będziemy potrzebować zasiłku.
    Obywatelom się zasiłek należy, bo pracowali na rozwój kraju,
    albo ich rodzice pracowali, a kapitał jest dziedziczny, takie święte
    prawo :-)

    > To może ich wszystkich tych leniwych, łącznie ze śmierdzącymi białymi
    > bezdomnymi, wsadzić do samolotu i wysłać za morze?

    Jest to jakiś pomysł, ale kto ich przyjmie.
    Można też po amerykańsku - nie ma zasiłków/małe są, bezdomni sobie
    gdzies mieszkają w kartonie pod mostem i nikomu nie przeszkadzają.

    Ale tak to można tylko w ciepłych krajach.

    Ale problem Niemiec leży gdzie indziej.
    Turcy z poprzedniej fali dobrze pracowali, dobrze się zintegrowali,
    ale trochę tych różnych imigrantów przybyło, zrobiły sie "arabskie
    dzielnice", żony siedzą w domu, dzieci dużo, bo zasiłek
    (panstwu dzieci brakuje, więc dobre i takie), w domu się mówi po
    arabsku, na podwórku po arabsku, dzieci idą do szkoły ... i nie umieją
    po niemiecku. Tudzież zwyczaje maja arabskie.

    Podobny problem jest u nas z Cyganami, ale to prawie całkowicie z ich
    winy.

    > Pierdyliard rzeczy.
    > Po pierwsze, żeby mieli takie same warunki, to muszą być tak samo
    > traktowani.
    > Dopóki ten warunek nie zostanie spełniony, dopóty nie będą mieli takich
    > samych warunków.

    Ale szczegółów to nie podasz.

    Poza tym zasadniczo są tak samo traktowani, a nawet lepiej.
    U nas jak ktos nie kwalifikacji, to też dobrej pracy nie dostanie.
    A i zasiłek malutki lub wcale ...

    > Byle biały bezdomny nasz polski śmierdzący żul, srający i lejący od
    > miesięcy pod siebie, nocujący w przypadkowych klatkach schodowych i
    > żebrzący pod biedrą, ma większe prawa od tych ludzi.

    kiepski przykład. Prawa ma większe, ale malutkie.
    Weź lepiej biednego Niemca, czy Anglika.

    No ale co - mało ci takich smiedzących żuli i chcesz mieć więcej?

    > Np. ma prawo w każdej chwili wyjechać do dowolnego kraju w UE i nawet
    > podjąć pracę... bez pytania o zgodę innego białego urzędasa.

    No i co z tego, ze ma prawo, kto zatrudni śmiedzącego żula?
    A nawet jak zatrudni, to czy on chce wyjechać?

    Ale tylko tego prawa ci brakuje dla imigrantów ?
    Bo nasz żul może wyjechac i pracować ... tylko oczywiscie jako nie
    znający języka i nie posiadający dobrych kwalifikacji, to dostanie
    kiepską, nisko płatną pracę. Ba, praca niby nawet dobrze płatna, jak
    przeliczysz z euro na złotówki, ale w tamtym kraju to kiepsko.

    Albo się na to godzisz i wyjeżdzasz, albo siedzisz u siebie w Afryce
    ... czy Polsce. Równe prawa :-)

    > Nikt nie wpada na pomysły żeby zrobić jakieś "przejściowe" obozy dla
    > naszych białych polskich żuli, przetrzymywać ich tam miesiącami, gdzie
    > biały prawilny i pracowity (w przeciwieństwie do tych leni, którym się
    > nie chce pracować) urzędnik ma prawo łaskawie decydować o jego życiu,
    > czy ma prawo pracować, czy nie ma.

    O przepraszam - były lata 80-te, Niemcy się zachowali bardzo
    przyzwoicie, przyjęli sporo naszych uchodźców, i zamknęli w obozach.
    Bo jak nie znasz języka, prawa i zwyczajów, nie masz pracy,
    nie masz gdzie mieszkać (*), nie masz pieniędzy, to co chcesz robić?
    Zasiłek pobierać?

    Zrobili kurs niemieckiego, pomogli znaleźć pracę, mieszkanie, i
    wyrzucili z obozu. To się pomoc nazywa. Źle na tym chyba nie wyszli.

    > Taki biały prawilny polski śmierdzący żul, który od kilkudziesięciu lat
    > w swoich oparach alkoholu ma wyjebane co się dookoła niego dzieje, to
    > spoko, ale gdy imigrant protestuje, bo nie jest traktowany jak człowiek,

    Ale on nie protestuje, że chce być traktowany jak człowiek, tylko on
    chce miec szariat jak u siebie. Albo dostawać wyższy zasiłek :-)

    > bo byle przeciętny lokalny żul ma większe prawa od niego, to niech
    > wypierdala jak mu się nie chce robić na białego prawilnego człowieka.

    Ale o co chodzi - że nie ma równych praw, czy że lokalny żul dostaje
    większy zasiłek?

    Niemcy naprawdę odczuwają brak rąk do pracy. Robotny imigrant pracę
    znajdzie i go chętnie przyjmą, no chyba, że się obije o niemiecką
    biurokrację.

    Ale widać coś nie wyszło, i zrobił się problem.
    Najechało sie takich, co im się robić nie chce?

    A Ty co chcesz - równe prawa dla wszystkich, i im równy zasiłek
    płacić? To płać - z własnej kieszeni, bo ja nie mam ochoty utrzymywać
    milionów.

    J.

    (*) - a coś słyszę, że nawet jak masz drobne pieniądze, to mieszkania
    nie wynajmiesz. Bo referencje potrzebne.
    I jest to bezpośredni skutek przepisów ochronnych, co mają chronic
    potrzebujących, ale cudzym kosztem. I wystarczy paru cwaniaków, aby
    posiadacz wolnego mieszkania się bardzo zastanowił, komu wynajmuje ...
    i czesto mówi NIE.