    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: imigranci
    <I8YPO.113484$CStb.86689@fx12.ams1> <veq3l7$8hn$10@news.chmurka.net>
    <3W0QO.61217$L1ba.49805@fx14.ams1> <veravu$mkl$2@news.chmurka.net>
    <LlhQO.8840$ALMc.1717@fx01.ams1> <vesnr2$e9u$2@news.chmurka.net>
    <N4mQO.61221$L1ba.58935@fx14.ams1> <vevi07$ev1$3@news.chmurka.net>
    <uoMQO.78486$3UEf.77210@fx06.ams1> <vf0fts$hj5$2@news.chmurka.net>
    <4_XQO.27108$i9de.5024@fx04.ams1> <vf24dd$35o$1@news.chmurka.net>
    <AS1RO.96213$Xx4a.76157@fx11.ams1> <vf2gqn$aob$1@news.chmurka.net>
    <KqgRO.61244$L1ba.52560@fx14.ams1> <vf4kdm$1mo$2@news.chmurka.net>
    <dEWRO.100918$lZG8.47402@fx09.ams1> <vf9u1f$lat$1@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 24 Oct 2024 00:46:59 GMT

    On 2024-10-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Akurat w Azji kontrasty ekonomiczne są ogromne w porównaniu z Europą.

    W obrębie kraju, poza nielicznymi wyjątkami jak własnie Singapur.
    Natomiast między poszczególnymi krajami w Azji Pd-Wsch takich dużych
    kontrastów nie ma. Są róznice ilościowe, ale nie jakościowe. Biedę masz
    i w Chinach i Malezji i Indonezji i Tailandii i Wietnamie i innych.
    Indie, Bangladesz, mają duzo więcej rzucającej się w oczy skrajnej
    biedy, ale to nieznaczy, że skrajnej biedy nie ma i w innych
    wymienionych.

    > Nie wydaje mnie się. Wręcz przeciwnie - generalnie mają gorszy start i
    > bez zaawansowanego komunizmu tego nie zmienisz. Co powoduje, że wszelkie
    > gadanie o tym że należy im zapewnić ten sam poziom życia co obywatelom
    > to będzie ok, jest to prostu głupim gadaniem bez pokrycia.

    A kto tak gada? Powinni miec warunki, aby mogli taki poziom zycia
    osiagnąć na podobnej zasadzie jak moga to osiągnąc obywatele. Z tą
    poprawka, że powinno sie im pomóc znaleźć w nowym kraju i zniwelowac
    róznice podstawowe, np. edukacji.

    --
    Marcin