  • Data: 2024-10-23 01:34:33
    Temat: Re: imigranci
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-10-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIe wiem - ale tam raczej się nie imigruje. A jeśli już to raczej nie po
    > zarobek. Sinagpur to raczej wyjątek.

    Się nieemigruje bo nie ma jak i nie ma aż takich kontrastów. Niemniej,
    ten wyjatek Singapuru, gdzie masz 1.5-2 miliony migrantów zarobkowych na
    4 miliony rezydentów czy 6M populacji, no to tego już trochę jest. Z
    tego jakieś 60-70% to robotnicy niewykwalifikowani, głównie Indie i
    Bangladesz. Nieumniejszając im nic z szlachetności, uczciwości i
    pracowitości, sądzę, że wielu z nich, jakby mogło rzuciłoby sie na
    socjal to by się rzuciło. Ale nie ma jak bo nie ma socjalu nawet dla
    obywateli. A jednak im na tej robocie zalezy i nikt ich siłą nie
    sprowadza. Co wiecej, czesto wiąże się to dla nich z ekstra kosztami, bo
    zwykle i różne agencje chcą na nich zarobić.

    > Właśnie między innymi brak kobiet tworzy problem.

    Nie inny niż w SG. Robotników niewykwalifikowanych płci męskiej jest
    pewnie pod 80% całości. Po prostu jeden eksces i kończa najpierw w
    więzieniu a potem deportacja z zakazem wjazdu na życie.

    > No właśnie - gadanie. Nie do zrealizowania w praktyce.

    Zapostulowałeś, że jak ktoś przybywa do nowego kraju to ma takie same
    warunki edukacji i zawodowej kariery jak wieloletni tego kraju rezydent.

    --
    Marcin