  • Data: 2024-10-23 01:53:01
    Temat: Re: imigranci
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-10-21, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Księga Wyjścia to Stary Testament, ja tam mistrzem teologii nie jestem,
    > ale zdaje się że właśnie tak powstało chrześcijaństwo, że odrzucili
    > niektóre praktyki, szczególnie te bardziej okrutne i dopisali swój
    > update w postaci Nowego Testamentu. Pierwsze wspólnoty chrześcijańskie
    > były racze pokojowo nastawione do wszystkich, to raczej oni byli
    > kamienowani i praktykowali nadstawianie drugiego policzka. Dopiero kilka
    > wieków później pojawili się różni papierze i dopiero oni w imię Boga
    > dokonywali przeróżnych zbrodni.

    Ja rozumiem, ale to się nadal nazywa (np.) Biblia Tysiąclecia a zasady
    tam spisane są elementem kanonu podług którego chrzescijanie mają żyć.
    Ze ktoś walnął do tego eratę, dobrze, ale jakoś mam wrażenie, że ST nikt
    nie potępił. Co zrobiono, to zaczęto stosować odpowiednią interpretację
    rzeczy tam opisanych lub stosuje się je wybiórczo. Dokładnie tak jak
    stosuje się w wielu współczesnych krajach muzułmańskich przykazania
    szariatu.

    > Ale Stary Testament jest wspólny dla żydów, chrześcijan i muzułmanów,
    > jedynie ci ostatni praktykują nadal kamieniowanie, oczywiście nie
    > wszyscy, bo muzułmanie też mają swoje wewnętrzne podziały.

    No czyli nie jest to zapisane na twardo w kamiennych tablicach i nie
    zawsze szriat oznacza pierwotną jego formą.

    > Ci "biedacy" z Niemiec nie chcą się wziąć do pracy i edukacji, a teraz
    > jeszcze fikają po szariat, co proponujesz robić z takimi?

    Dowiedziec się o co im chodzi.

    > No tak nie bardzo pasuje to do dowolnej religii.

    Z poprawka może na buddyzm, ale zaraz przyjdzie Szrek i Ci wytłumaczy co
    buddyści odp. w Birmie.

    > Nie wiem czy nasz i czy ulubiony, ale przymuszają kogoś do chrztu?

    Formalnie, pewnie nie, de facto, różnie z tym bywa.

    > Wie i nie wie. Wiedzą, że coś takiego gdzieniegdzie w Niemczech
    > funkcjonuje, ale że nikt się specjalnie nie skarży, świadków też nie ma,
    > to jest obecnie u nich szara strefa.

    Jesli to coś poważnego to wypadałoby, żeby cos z tym zrobili.

    --
    Marcin