eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja 2 lata › Re: gwarancja 2 lata
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "fi5h" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja 2 lata
    Date: Thu, 16 Sep 2004 09:19:55 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 55
    Sender: f...@p...onet.pl@2.eia.pl
    Message-ID: <cibepg$ska$1@news.onet.pl>
    References: <p...@m...com.pl> <ci73fv$gnt$1@news.onet.pl>
    <p...@m...com.pl> <ci8061$d0v$1@news.onet.pl>
    <ci8od7$3u9$2@news.onet.pl> <ci8p9e$lpr$1@news.onet.pl>
    <ci9i73$58$5@news.onet.pl> <cia9pl$c48$1@news.onet.pl>
    <q...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: 2.eia.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1095319152 29322 212.160.136.163 (16 Sep 2004 07:19:12 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 16 Sep 2004 07:19:12 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:241024
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski wrote:
    > In article <cia9pl$c48$1@news.onet.pl>, fi5h wrote:
    >>> A jeśli gwarancja przewiduje tylko naprawy? A te nic nie dają?
    >> Nie zupelnie, jesli naprawiana rzecz wraca (normalnie po raz 3) z ta
    >> sama wada, powinna zostac wymieniona na nowa, albo zwrocona kasa.
    >> Ponadto koszta naprawy mogla byc zbyt wysokie i wtedy tez jest kasa
    >> zwracana.
    >
    > "Powinna" to w sensie etycznym, prawnie wcale nie musi i na ogół nie
    > jest. Natomiast jeśli taka sytuacja będzie się powtarzać w przypadku
    > "niezgdności" to w którymś momencie można się będzie już powołać na
    > dużą uciążliwość dla konsumenta i odstapić od umowy.

    Tak w przypadku gwarancji mam na mysli etyke serwisu, prawnie to gwarant
    decyduje co i jak.

    >
    > Tzn? Ten serwis to jakis organ prawodawczy którego słuchają się z
    > zapartym tchem sądy? :)

    Nie :) ale nikt nie podklada sobie nogi jak idzie :)
    Ponad to sad to juz ostatecznosc, a powolywanie bieglych to kosztowna i
    dluga droga, dlatego czasem sie nie oplaca, a czasem poprostu nie bardzo
    nawet Ci biegli beda wiedzieli jak to ugryzc.
    Dam Ci przyklad :
    Serwis np Canona, albo lepiej Olympusa.
    Olympus ma centralny serwis na polske, wszystko robione jest poza granicami.
    Ciezko jest powolac specjaliste, ktory oceni niezgodnosc przy takim
    sprzecie:

    Dam przyklad autentycznego zdazenia:

    Pani oddala aparat olympusa poniewaz byl on wg niej niezgodny z umowa.
    Aparat posiadla tzn "tryb zdjec nocnych"
    Pani oddaje aparat bo zdjecia robione na tym trybie w nocy sa rozmazane i
    poruszone.
    Po ogledzinach serwisu olympusa aparat wraca z opisme 100% sprawny.

    I teraz jak to wyglada : Pani "myslala" ze aparat jak ma tryb zdjec nocnych
    to robil bedzie zdjecia w nocy, tak ja kw dzien, a tu chodzi o wydluzenie
    dlugosci naswietlania, stad oczywiscie koniecznosc stosowania statywu itp.
    W instrukcji jest napisane wyraznie "Ten tryb jest pomocny w robieniu zdjec
    nocnych",

    i teraz pani oddaje ten aparat z NTZU,. Nikt o zdrowych zmyslach nie podwazy
    opini serwisu.
    Takich spraw jest bardzo duzo (moze nie akurat ciagle z tym samym trybem
    nocnym :) ale mam na mysli takie niedorzeczne sprawy jak "klient myslal" )

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1