eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja › Re: gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: <news>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <kdu4te$q09$1@news.task.gda.pl>
    <5102c1e9$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kdug26$2mv$1@news.task.gda.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.130125.invalid>
    <kduja4$cba$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: gwarancja
    Date: Sun, 27 Jan 2013 06:05:00 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 27
    Message-ID: <5104f7b3$1$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.252.30
    X-Trace: 1359280052 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1214 83.24.252.30:1219
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714254
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Majka" napisał:
    > Sprawa inaczej by wyglądała gdyby to był odkurzacz, garnek,
    > a nawet samochód, które to przedmioty można zawieżć,
    > a tu trzeba demontować.

    Różnego typu wymogi płatnych obowiązkowych przeglądów (i to najlepiej przez
    określoną certyfikowaną firmę) to tylko cwane sztuczki producentów i
    sprzedawców aby unieważnić gwarancję.
    Domyślam się że sprzedawca przed zakupem nie zapoznał cię z warunkami
    gwarancji, prawda?
    Nie wiem czy w obecnym stanie prawnym gdzie z KC anulowano zapisy o prawie
    go gwarancji i jest ona obecnie jedynie dobrowolnym robieniem łaski
    klientowi, czy jest sens korzystania z gwarancji, lepiej korzystać z
    niezgodności towaru z umową, która działa dwa lata od zakupu. Skoro piecyk
    nie działa to jest niezgodny z umową a zgodnie z "ustawą o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej" sprzedawca ma obowiązek wymienić, lub
    doprowadzić towar do zgodności z umową na własny koszt, łącznie z pokryciem
    kosztów montażu i demontażu jeśli takich czynności to wymaga a piecyk gazowy
    wymaga.

    Więc na dobrą sprawę możesz nawet olać obowiązek corocznego płatnego
    przeglądu, stracisz jedynie gwarancję, natomiast nadal niżesz korzystać z
    niezgodności z umową. Z grzeczności możesz sobie zafundować pierwszy montaż
    i przegląd (na rachunek, żeby był dowód) ale wtedy nie ceregiel się z
    demontażem i montowaniem pieca z powrotem, niech sprzedawca wykona to na
    własny koszt przez opłaconą przez siebie ekipę:)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1