  • Data: 2013-01-27 06:05:00
    Temat: Re: gwarancja
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Majka" napisał:
    > Sprawa inaczej by wyglądała gdyby to był odkurzacz, garnek,
    > a nawet samochód, które to przedmioty można zawieżć,
    > a tu trzeba demontować.

    Różnego typu wymogi płatnych obowiązkowych przeglądów (i to najlepiej przez
    określoną certyfikowaną firmę) to tylko cwane sztuczki producentów i
    sprzedawców aby unieważnić gwarancję.
    Domyślam się że sprzedawca przed zakupem nie zapoznał cię z warunkami
    gwarancji, prawda?
    Nie wiem czy w obecnym stanie prawnym gdzie z KC anulowano zapisy o prawie
    go gwarancji i jest ona obecnie jedynie dobrowolnym robieniem łaski
    klientowi, czy jest sens korzystania z gwarancji, lepiej korzystać z
    niezgodności towaru z umową, która działa dwa lata od zakupu. Skoro piecyk
    nie działa to jest niezgodny z umową a zgodnie z "ustawą o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej" sprzedawca ma obowiązek wymienić, lub
    doprowadzić towar do zgodności z umową na własny koszt, łącznie z pokryciem
    kosztów montażu i demontażu jeśli takich czynności to wymaga a piecyk gazowy
    wymaga.

    Więc na dobrą sprawę możesz nawet olać obowiązek corocznego płatnego
    przeglądu, stracisz jedynie gwarancję, natomiast nadal niżesz korzystać z
    niezgodności z umową. Z grzeczności możesz sobie zafundować pierwszy montaż
    i przegląd (na rachunek, żeby był dowód) ale wtedy nie ceregiel się z
    demontażem i montowaniem pieca z powrotem, niech sprzedawca wykona to na
    własny koszt przez opłaconą przez siebie ekipę:)