eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancjaRe: gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja
    Date: Sat, 26 Jan 2013 21:43:40 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <ke1f60$tpu$1@news.task.gda.pl>
    References: <kdu4te$q09$1@news.task.gda.pl>
    <5102c1e9$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <5103f1f8$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke0rpj$87t$1@news.task.gda.pl>
    <5104110e$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke1a36$g39$2@news.task.gda.pl>
    <51043e93$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-31-6-135-80.dynamic.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1359233024 30526 31.6.135.80 (26 Jan 2013 20:43:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Jan 2013 20:43:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130107
    Thunderbird/17.0.2
    In-Reply-To: <51043e93$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714239
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-01-26 16:56, news pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    >> Tzn. klient nie wiedział, że jest gwarancja, czy co?
    >> Bo jak wiedział, i mógł się zapoznać...
    >
    > Człowieku kiedy ty się urodziłeś?
    > Widziałeś kiedyś w sklepie gwarancję obok wystawianego towaru w sklepie

    Nigdy nie miałem problemu dowiedzieć się jakie są warunki.

    > czy na allegro?

    Na allegro gwarancja oznacza zazwyczaj "paragon", czyli brak gwarancji
    (i tylko niezgodność z umową), więc jeśli komuś zależy na warunkach
    gwarancji, powinien dowiedzieć się wcześniej, na wstępie sprawdzając,
    czy faktycznie gwarancja istnieje. Skoro się nie dowiaduje, to widocznie
    mu nie zależy, tylko o co potem pretensję?

    Inna sprawa, że przeglądy okresowe często-gęsto są odpłatne w trakcie
    trwania gwarancji, pod rygorem jej utraty. Trzeba żyć w mocno
    równoległej rzeczywistości, aby w ciemno zakładać, że przeglądy piecyka
    gazowego w domu klienta będą bezpłatne.

    Krótko pisząc: w obecnym stanie prawnym termin "gwarancja" nic nie
    oznacza. Tzn. nic nie stoi na przeszkodzie, aby pod tym terminem kryła
    się normalna usługa płatnych napraw.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1