  • Data: 2005-05-03 11:00:56
    Temat: Re: gaz do samoobrony
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0a3f.0000003b.42774290@newsgate.onet.pl...

    > Co waćpan opowiadasz. Znamy sie na różnych dziedzinach. Zrobienie
    kieszonkowego
    > miotacza napalmu jest możliwe. Podpalić czołgu się nim nie da, ale
    portki
    > napastnikowi stojącemu w odległości 4 metrów bez problemu. I co w
    takiej
    > sytuacji. Są zezwolenia na pistolety gazowe, gazy itp. Czy w przypadku
    gdybym
    > sobie zrobił kieszonkowy miotacz ognia też musiałbym uzyskiwać jakieś
    > zezwolenie? Taka broń jest z natury w moich rękach defensywna. Co
> [...]

    To zależy na jakiej zasadzie by ów miotacz działał. Jeśli na takiej
    zasadzie, jak wojskowe, czyli miotał by energią sprzężonych gazów
    (pochodzących z akumulatora pneumatycznego albo ze spalenia ładunku
    miotającego) mniej lub bardziej palącą się w powietrzu substancję, to
    wówczas na coś takiego potrzeba zezwolenia tak, jak na broń gazową. Bo
    ten środek palny jest niewątpliwie substancją. Problem może być w innym
    miejscu. Nie spodziewam się, by tego typu urządzenie z przeznaczeniem do
    samoobrony uzyskało niezbędne do wprowadzenia do obrotu atesty i
    homologacje.

    Tak więc w praktyce zostają z miotaczy ognia tylko i wyłącznie mniej lub
    bardziej sprawne zapalniczki, na których posiadanie zezwolenia nie jest
    wymagane, a których użycie w pewnych wypadkach mogło by się zmieścić w
    granicach obrony koniecznej. Ale takie rozwiązania moim zdaniem mają
    ograniczone możliwości taktyczne.